Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CGJ12 schreef:Van mij mag geregeld worden dat VRIJWILLIG de baan verlaten in de dressuur OOK geen verliespunten oplevert. (met een bang / jong paard, maar kan toch even aan de ring "proeven").
fabienne schreef:De mogelijkheid om dergelijke paarden aan de ring ted laten wennen bestaat in de vorm van Hors Concours dus wel degelijk.
Kendra schreef:Hoe zit het dan als ze zich bv tijdens de proef verstappen? Mijn instructrice reed zaterdag d'r dressuurproef toch uit ondanks dat haar paard zich had gevangen. Ja, zei ze, anders had ik een verliespunt.
Klopt dat ook voor dit soort situaties?
Ging de hele proef rond op twee benen, wist aan het einde niet meer wat voor en achter was. Terecht 110 punten dus! Tweede proef ging wel weer redelijk en daarna heb ik nooit meer problemen gehad
Ik vind het ook altijd zo zonde om ze bewust te rijden, dan start ik liever een paar keer HC tot we er klaar voor zijn om over te gaan

volgens mij niet of nauwelijks. Kunnen de juryleden onder de bokkers daar achter komen?anydale schreef:nee idd, je krijgt ook een verliespunt als je zelf de ring uitstapt
. In Liempde moest ik op zo'n ongelofelijk knollenveld starten, verschrikkelijk. Bij het halthouden schoof Imker zo'n 2 meter verder, wijken ging niet, omdat daar zoveel bulten en kuilen lagen dat je de hele tijd een struikelend paard onder je had, niet normaal meer.