welk bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cadee

welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:56

het is bijna wedstrijd.
ik heb een leuk paard onder me, dat goed springt maar altijd heel hevig is in parcour.
ik zoek te springen met een aangeraden bit voor dit probleem.
dressuur rijden we met een dubbelgebroken.
zou denken aan een pessoa ?
of toch nie ?

amillia

Re: welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:59

Dat is wel heel scherp.... Misschien kimblewick proberen?

Maar dan nog niet vlak voor een wedstrijd wisselen!

aniekutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:14

mijn pony is ook vrij heet in het parcour ik rijd springen en dressuur met dubbelgebroken en dat bevalt prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:28

Overleg eens met je instructeur. die kent je paard beter als wij, en die zal wss wel een idee hebben. je hebt er weinig aan als bokkers in het wilde weg 'scherpere' bitten gaan roepen..

xxFlowerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:09

De pony die ik nu heb is ook ontzettend heet in het parcour, maar je moet ze niet een scherp bitje in hangen. Ik ben ook nog een beetje telkens aan het kijken wat beter met der gaat, maar ik heb nu een normaal watertrens gebroken bitje met martingaal, en dan niet te strak houden onder het parcour maar ook elke keer ontspannen.
Mijn vorige pony was niet echt heen maar echt een bulldozer :Y) Hij donderde gewoon door, daarbij reed ik thuis en op de club altijd met een enkel gebroken bitje, op concour reed ik dan met een stangetje. Dat ging altijd heel goed :D
Je moet het natuurlijk wel eerst thuis uitproberen een keertje of het werkt maar niet altijd thuis er mee rijden. Je moet dan juist op concour iets anders hebben waardoor je pony er niet aan gewend raakt;)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 03:15

xxFlowerGirl schreef:
De pony die ik nu heb is ook ontzettend heet in het parcour, maar je moet ze niet een scherp bitje in hangen. Ik ben ook nog een beetje telkens aan het kijken wat beter met der gaat, maar ik heb nu een normaal watertrens gebroken bitje met martingaal, en dan niet te strak houden onder het parcour maar ook elke keer ontspannen.
Mijn vorige pony was niet echt heen maar echt een bulldozer :Y) Hij donderde gewoon door, daarbij reed ik thuis en op de club altijd met een enkel gebroken bitje, op concour reed ik dan met een stangetje. Dat ging altijd heel goed :D
Je moet het natuurlijk wel eerst thuis uitproberen een keertje of het werkt maar niet altijd thuis er mee rijden. Je moet dan juist op concour iets anders hebben waardoor je pony er niet aan gewend raakt;)

Als je paard er aan gewent raakt doe je toch echt iets fout.... En dan nog, als dat zo is zal een paard aan alle bitten ''wennen'' en er steeds slechter op reageren.

suze2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:23

ik zou ook overleggen met je instructeur