Vandaag zou ik met mijn pony Amrad mee rijden op de Zeeuwse kampioenschappen. Ik ben puur voor de ervaring gedaan (en omdat ik er plezier in heb natuurlijk

Gister avond al ingevlochten, gewassen enz enz. Vanochtend rond een uur of 9 weg gegaan. Moest om 11.44 uur rijden. Eerst even wat rondgekeken en even aangemeld. Toen lekker gaan losrijden. Amrad was erg gespannen. Het was ook wel erg druk, veel paardjes bij elkaar en een grote groene wei

Maar toen kwam er iemand met de mededeling dat de eerste 4 's middags nog moesten overkampen (nog een proef moesten rijden toch). Ik rekende er niet op dat ik hier bij zou zitten, maar toch maar gewacht met pony naar huis brengen

En dat was maar goed ook!!! Er werden steeds wat meer puntjes opgeschreven. Ik had 159 punten (weer een winstpuntje

Om 1 uur dus even m'n bekertje + rozetje opgehaald

Toen kreeg ik ook nog eens te horen dat iedereen die moest overkampen ook nog mee moest rijden in de parade

Goed, om half 5 moest ik dus weer opnieuw op gaan zadelen voor de parade. Dat werd dus een heeeeeeeeeeeele grote groep pony's bij elkaar. Van alle categorien van het springen en de dressuur zaten er een stuk of 4 bij. En het was dus de bedoeling dat we netjes 2 aan 2 door de ring zouden gaan rijden. Natuurlijk werd dit een zooitje. Amrad gedroeg zich op zich nog best redelijk. Niet dat ik veel te zeggen had over hem hoor, maar hij bleef in ieder geval netjes op z'n plekje in de groep. Op een enkel stukje na dan

Wel werd onze ponyclub reserve verenigingskampioen (ofzoiets

Daarna moesten we weer met de hele groep de ring verlaten. De pony's waren toen erg goed wakker en Amrad crosste er weer volaan vandoor. Toen had ik dus echt helemaal niks meer te zeggen. Maar ik ben toch nog een keer geremd hoor

Daarna protecol opgehaald, ik had 152 punten in m'n tweede proef. Geen winst dus, maarja maakt niet uit. Hoeveelste ik was weet ik helaas niet. Misschien dat dit nog op internet komt te staan, als ik het weet zal ik het er nog wel even bij zetten. Maar goed, het is verder ook niet zo belangrijk.
Na de parade lekker even gestapt, afgezadeld en Amrad snel naar huis gebracht want het was ondertussen al 6 uur. En we waren daar dus al vanaf 9 uur

Ik heb dus een onwijs leuke dag gehad en ben hartstikke tevreden! Het was gewoon ontzettend leuk en leerzaam om eens een keer zelf mee te rijden bij een wat belangrijkere wedstrijd.
Ook merk ik dat we toch in elke proef weer wat lekkerder gaan rijden. En wat voor mij ook heel positief was, is dat ik nu genoot van het ererondje en de parade, ook al had ik niks meer over Amrad te zeggen. Een jaar geleden was ik nog doodsbang als hij van die aanvallen had dat ik echt niet meer kon remmen.
Het was voor ons dus echt een super dag!

Sorry voor het lange verslag, maar ik ben zo blij