Stilstaan achter een hindernis!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisette_D

Stilstaan achter een hindernis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 13:19

Hallo allemaal,

wat vinden jullie hiervan. Heb ik gisteren wedstrijd, wil ik nog een sprongetje maken voordat ik de ring in moet.
Dus roep OXER VRIJ!! Oxer is vrij dus ik rij aan, op het moment dat mijn paard afzet besluit er in een keer iemand achter de hindernis stil te gaan staan.
Je begrijpt wel wat er gebeurd, ze gaat in de landing vol in de ankers en ik wordt keihard gelanceerd!
AU! Je gaat toch sowieso niet achter een hindernis stil staal of zie ik dat nou weer verkeerd??

Wat vinden jullie hier nou van??

MaNdiii

Re: Stilstaan achter een hindernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:21

Ja als jij geroepen heb en zij staat er ineens. Dan is dat niet normaal en zeker niet als het voor een wedstrijd is waar iedereen aan het inspringen is dan ga je zeker niet achter een hindernis staan.
Dus ik vind het niet kunnen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:12

wat raar, bij het inspringen voor een wedstrijd lijkt het me inderdaad niet kunnen dat je achter een hindernis stil gaat staan. en vooral niet als iemand geroepen heeft gebruik te gaan maken van de hindernis :s je hebt die persoon toch wel "vriendelijk" bedankt neem ik aan?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:13

Ze wilde denk ik wat concurrentie uitschakelen :+

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:19

Ik spring zelf geen wedstrijden, maar ik zie het wel steeds meer gebeuren idd.
Je zou denken dat mensen wel opletten..maar schijnbaar toch niet...Beetje dom is het wel ja..om nog maar te zwijgen over het gevaar en letsel bij het landen van een paard in je nek...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:19

Dat heb ik ook een keer gehad, maar dan in het parcours zelf. Een meisje wilde op de laatste hindernis een foto van mij en mijn paard maken. Alleen ging ze vlakachter de hindernis staan. Mijn paard besloot -gelukkig voor dat meisje- om maar vol in de ankers te gaan voor de hindernis. Erg jammer voor mij, want door haar was ik niet foutloos.

Maar als jij duidelijk hebt geroepen dat jij die hindernis wilt springen, dan lijkt het mij dat die hindernis dan ook vrij gelaten wordt. Heb je je pijn gedaan of valt het mee?

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 09:26

@ninajojo Hahahaha dat zeiden ze op concours ook al..

Maar alles doet behoorlijk zeer! Mijn paard is nogal eenkennig en ik sprong richting de uitgang dus heb haar vast gehouden en dat zorgt voor hele kapotte handen en zere armen! Mijn ribben en rechterzijde zitten ook onder de blauwe plekken... Maar ik leef nog!

Aan de andere kant als ik los had gelaten was ik waarschijnlijk onder dat andere paard terecht gekomen en mn paard had los gelopen vlak bij een open deur. De manege lag vlak aan een grote weg dus ik wil niet weten wat er anders had kunnen gebeuren...