Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jury schreef:Een volte is rond en hoeken zijn vierkant. Dus het kan nooit zo zijn dat je de hoeken door moet voor een volte bij A of C.
Je figuur klopt dan dus niet meer als je de hoeken meeneemt en dat komt terug in je cijfer.
Ga maar eens precies in het midden tussen de X en bv A staan, neem een touw van 10 meter en trek een cirkel om dit middenpunt heen. Dan zul je zien dat je niet voldoende lengte hebt om de hoek door te gaan.
Of dit dan nog een 5, 6 of 7 waard is dat hangt af van de kwaliteit van de rest van de oefening. Ik neem dit wel degelijk mee in de beoordeling.
Dit is natuurlijk altijd zo geweest.
Na de volte overigens natuurlijk wel weer netjes de hoek door. Gister had ik iemand die na de volgte de hoek bleef afsnijden (al dan niet bewust)
Air schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat ze bedoelen dat de volte te klein is, dat de pony naar binnen valt. Maar dan is het wel raar omschreven.
love_bichke schreef:Dat vind ik heel raar. Een volte heeft geen hoeken, als ik jureer straf ik net af wanneer ze de hoeken wel uitrijden..
Anders is het net alsof je gewoon afwendt op de E-B lijn en voor de rest de hoefslag volgt, toch?
Niet de hoeken door dus...