Teken de petitie: KNHS moet winstpunten in 20x40m bak Z dres

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StWaldrik

Teken de petitie: KNHS moet winstpunten in 20x40m bak Z dres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 18:10

Anoniem

Re: Teken de petitie: KNHS moet winstpunten in 20x40m bak Z dres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:17

Wees juist blij dat die 20x40 proeven voor het Z afgeschaft worden.. Je wordt er duizelig van :n

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:18

Ik vind het ook niet erg.
Vind het wel jammer dat ZZL bij basis komt maar wie weet valt dat in het echt ook wel mee.

edit
de argumenten doorlezend, daar ben ik het zeker niet mee eens
- minder accommodaties en daardoor langere reistijd, die 15 of 20 minuten maken nou ook niet echt veel uit en mijn paard heeft daar zeker niet onder te leiden. Daarnaast zijn er best nog wel veel acc., zie [WD-V] Overzicht van indoor 20*60 banen voor Z-dressuurproeven
- of de losrijmogelijkheden bij 20x40 acc. nu echt beter zijn dan bij 20x60...... dat betwijfel ik.,
- de meeste wedstrijden zitten hartikke vol in de winter, dat een vereniging daardoor inkomen mis moet lopen betwijfel ik ten zeerste.
- het argument dat rijden in een 20x40 bak paardonvriendelijk is heb ik nog nergens gelezen maar dat zou ik ook gemist kunnen hebben.
- er zou volgens de cijfers maar 1 regio zijn waar het krapjes is qua 20x60 rijbanen.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat deze petitie gestart is op basis van een gevoel van een niet in het bezit zijn van een 20x60 rijbaan - vereniging.
Tot slot in zomer kunnen deze verenigingen dan toch wel weer gewoon Z wedstrijden organiseren?
Laatst bijgewerkt door EllyC op 26-11-10 18:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:20

Wat is dat nou weer voor opmerking, Relaxed? Je bent niet VERPLICHT om 20x40 te straten, dus als je het niet prettig vind, prima. Er zijn genoeg anderen die door verschillende redenen wel graag in een 20x40 ring willen rijden. Ieder zijn keuze toch?

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:27

Ik heb hem getekend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:40

Schimpje schreef:
Wat is dat nou weer voor opmerking, Relaxed? Je bent niet VERPLICHT om 20x40 te straten, dus als je het niet prettig vind, prima. Er zijn genoeg anderen die door verschillende redenen wel graag in een 20x40 ring willen rijden. Ieder zijn keuze toch?

Ik geef MIJN mening, net als dat jij dat ook doet ;)

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:44

Relaxed schreef:
Wees juist blij dat die 20x40 proeven voor het Z afgeschaft worden.. Je wordt er duizelig van :n

Ik vind ze juist fijn :D ieder zijn ding he ;)

20x60 is ook best voor mij, maar hier in de buurt zijn veel leuke verenigingen die alleen een 20x40 bak hebben, dus ik zou het fijn vinden als ze blijven voor de wp. Ga gelijk ff tekenen en die link doorsturen naar wat mensen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:47

Ik vind de beargumentatie in de petitie een beetje vreemd...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:50

Krijg je geen spam mails van die site (omdat je je email adres invuld)?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:52

vossie schreef:
maar hier in de buurt zijn veel leuke verenigingen die alleen een 20x40 bak hebben, dus ik zou het fijn vinden als ze blijven voor de wp.

Precies! :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:07

Ik heb hm getekend hoor.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:54

Nibbit schreef:
Ik vind de beargumentatie in de petitie een beetje vreemd...

idem, toch getekend ivm doel.

StWaldrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 22:37

In de petitie zelf kun je maar erg weinig tekst kwijt. Vandaar dat het er 'raar' staat. Daarom verwijzen wij ook door naar www.stwaldrik.nl voor de uitgebreide argumenten.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:55

StWaldrik schreef:
In de petitie zelf kun je maar erg weinig tekst kwijt. Vandaar dat het er 'raar' staat. Daarom verwijzen wij ook door naar http://www.stwaldrik.nl voor de uitgebreide argumenten.

zou ook fijn zijn als het in netjes nederlands zonder spelfouten staat :(:) komt nu amateuristisch over hoor,even wat netter opstellen en dan teken ik m ook wel :D groetjes deess

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:26

Jury, ook al zou deze vereniging dat doen omdat zij zelf niet in het bezit zijn van een 20 x 60 baan, dan is dat toch hun goed recht?
Of mogen al die maneges en verenigingen die geen 20 x 60 bezitten ineens niet meer meepraten??

Ook het argument "ik hoef maar 20 minuutjes verder te rijden voor een 20 x 60 baan" vind ik persoonlijk erg zwak. Dus omdat JIJ toevallig niet zo ver hoeft te rijden moeten de mensen die wél veel verder moeten rijden of zelfs met de boot naar het vasteland moeten gaan hiervoor daaronder lijden?

Misschien moet iedereen eerst eens nadenken of het misschien geen nadelige gevolgen heeft voor hunzelf, maar wél voor anderen.

Volle wedstrijden in de winter heb je idd als iedereen naar dezelfde plaats toemoet om Z te kunnen rijden. Als in hetzelfde weekend ergens anders in een 20 x 40 een wedstrijd wordt georganiseerd dan zal die daar dus wel degelijk onder lijden. Ik ken veel wedstrijden in 20 x 40 waar ze nu bijv. zaterdagavond de Z verrijden en zondag de overige klassen. Wat denk je dat dat aan inkomsten scheelt voor die vereniging dat die zaterdagavond wegvalt?

Deess, wat is er onbegrijpelijk aan deze petitie? Het lijkt me duidelijk waar je voor tekent, dat verandert niet door een spelfoutje.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:58

horseyfries schreef:
Jury, ook al zou deze vereniging dat doen omdat zij zelf niet in het bezit zijn van een 20 x 60 baan, dan is dat toch hun goed recht?
Of mogen al die maneges en verenigingen die geen 20 x 60 bezitten ineens niet meer meepraten??

Ook het argument "ik hoef maar 20 minuutjes verder te rijden voor een 20 x 60 baan" vind ik persoonlijk erg zwak. Dus omdat JIJ toevallig niet zo ver hoeft te rijden moeten de mensen die wél veel verder moeten rijden of zelfs met de boot naar het vasteland moeten gaan hiervoor daaronder lijden?

Misschien moet iedereen eerst eens nadenken of het misschien geen nadelige gevolgen heeft voor hunzelf, maar wél voor anderen.

Volle wedstrijden in de winter heb je idd als iedereen naar dezelfde plaats toemoet om Z te kunnen rijden. Als in hetzelfde weekend ergens anders in een 20 x 40 een wedstrijd wordt georganiseerd dan zal die daar dus wel degelijk onder lijden. Ik ken veel wedstrijden in 20 x 40 waar ze nu bijv. zaterdagavond de Z verrijden en zondag de overige klassen. Wat denk je dat dat aan inkomsten scheelt voor die vereniging dat die zaterdagavond wegvalt?

Deess, wat is er onbegrijpelijk aan deze petitie? Het lijkt me duidelijk waar je voor tekent, dat verandert niet door een spelfoutje.

_/-\o_
ik heb dus ook getekend!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:50

Ik heb hem ook getekend. Ik start ook vaak kringwedstrijden dan zou ik daar dus Z voor niks starten omdat er geloof ik maar 1 indoor is waar je dan Z voor wp kunt starten. Daarnaast zijn de leuke wedstrijden waar ik vaak start alleen met een 20*40 ring. Ik heb zelf geen problemen met Z te starten in een 20*40 ring

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:58

Heb m ook ondertekend. Omdat er ook goede accomodaties verloren gaan voor t e.v.t Z winstpunt omdat ze 20 meter 'tekort' hebben. ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:05

Ik ga ook tekenen hier in de buurt is weinig 20x60 waardoor veel combinatie's geen om het maar even zo te zeggen officele wedstrijden voor de wps kunnen gaan

Ik vind het nergens op slaan door de aanpassing in de proef kun je met gemak een z proef in een 20x40 bak rijden

Hopenlijk tekenen er nog meer mensen

nijntje069

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:47

horseyfries schreef:

Precies!!!!!

Geweldig initiatief :j IK heb em ondertekend +:)+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:03

Ik heb m ondertekend!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:18

Ik heb hem ook getekend, vond de bovenste zin erg vaag over paardonvriendelijk. maar ik vind het toch wel lekker om hier in de buurt te blijven starten!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:16

Ik heb hem ook ondertekend. Ik denk nl. dat het grootste nadeel is dat je als Z-ruiter overal op wachtlijsten terecht komt, noch afgezien van de afstand die je moet rijden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:04

Ik vind 208 handtekeningen best wel weinig. Hoeveel actief startende leden heeft de KNHS?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:37

Ja, het valt mij ook tegen hoe weinig er getekend wordt.