je leukste en/of slechtste ervaring/aanvaring met een jurylid.
Ook dit onderwerp is weer leuk voor de juryleden onder ons en is leerzaam. Het is niet de bedoeling dat je namen gaat noemen van stomme, strenge of juist soepele juryleden (PB'tje) maar gewoon ervaringen delen.
Okay, ga ik weer met een voorbeeld:
met mijn vorige paard kon ik bij alle juryleden goed doen, ik behaalde 'altijd' goede resultaten, behalve bij die ene... ik kon gewoon niet goed doen bij de man.
Op een keer had ik na een zomerstop weer een wedstrijd en jawel... ik had die bewuste man als jury.
Ik had mezelf heilig voorgenomen dat als ik weer niet 'hoog' zou scoren ik hem zou gaan vragen wat ik toch in zijn ogen fout deed.
Je moet begrijpen, die man jureerde ook bij de NVDR, dus ik heb er wel over getwijfeld.
Goed, ik reed mijn eerste proef en het ging aardig. Komt 'ie met z'n kop uit het juryhokje: 'zeg jongedame, wil jij even bij mij komen'?
Slik!!!

Goed, ik naar de jury toe.
Wat denk je??? Zegt 'ie: ik heb jou nu al vaker in de ring gehad (oeps, slik, slik en ik moest nog de 2e proef bij hem rijden) en ik moet je vertellen dat je écht vooruit gaat. Ik heb veel respect voor je. Deze proef was nog nét geen winst maar veel succes in je tweede proef'.
Uiteindelijk had ik 2x geen winst, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk angstig was toen ik bij hem moest komen.
Verder heb ik hem daarna nog een enkele keer als jurylid gehad, maar ik heb nooit hoge ogen bij hem gegooid.
1 x daarna reed ik een kur op muziek. Bij het ene jurylid stond ik op de 1e plaats en bij hem ergens na de helft. Daardoor werd ik wel 3e en bij de prijsuitreiking zei het jurylid dat mij op de 1e plaats had staan: tja, ik had je op de 1e plek maar de heer .... wil er niet aan.