Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fatal_flower schreef:Op tijd vertrekken en rijden zoals je thuis rijdt (alsof het gewoon training is). Zelf rustig blijven is wel belangrijk, want het paard neemt zeker jouw zenuwen over! Hoe lang je moet losrijden hangt van het paard af, is voor iedereen verschillend. Dat moet je gewoon een beetje gaan uittesten.
Ik reed vorig jaar januari mijn 1e wedstrijd, stond te shaken van de zenuwen. Ik ben tijdens het losrijden zachtjes gaan neurien, hielp mij enorm goed. In de ring ging alles zo snel dat ik de jury niet eens gezien heb, tot het afgroeten
crazyshar schreef:heb je vandaag je wedstrijd gereden?
viel het mee?
hoop dat je wat aan de tips hebt gehad, en dat je je zenuwen een beetje onder controle had
Mayasfrenk schreef:als je neuriet of zingt/ praat ontspant ademhaling ( omdat je anders geen geluid kunt maken en het schijnt ook dat de trillingen van je stembanden een ontspannende werking hebben) waardoor jij zelf ook ontspant en niet meer met je zenuwen bezig bent omdat je je op iest anders concentreert. ook zou je gewoon voor je eigen gevoel je paard even kunnen longeren dat je zelf weet dat in elk geval de ergste frisheid er even af is. dat gaf mij altijd een goed gevoel maar dan moet daar op concours wel de ruimte voor zijn natuurlijk. ook het proefje thuis goed oeffenen en zorgen dat je het proefje kent voor het geval je lezer de mist in gaat gaf me een rustig gevoel. en dan weet je ook dat je paard weet wat er komt.
heel veel succes. laat even weten hoe het ging!!!
groetjes

crazyshar schreef:PROFICIAT met je 4e plek,![]()
![]()
![]()
ben heel trots op je dat je ondanks de zenuwen in de ring toch een mooie prestatie hebt weggezet!
ga zo door, enneuh zenuwen kunnen ook positief inwerken he