Correctie cijfer tijdens dressuurproef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Godiva

Correctie cijfer tijdens dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:59

Hoi Bokkers,

Ik ben sinds kort gestart met het rijden van onderlinge wedstrijden op de manege.
Nu ben ik het volgende tegengekomen: op het formulier van mijn B-proef zijn met typex de punten voor 2 onderdelen aangepast. Ik had een 2x een 7 (kun je op de achterzijde zien :+ ) en dat is veranderd in een 6 en een 5.

Mijn vraag is: mag dit? Kun je een onderdeel met een voldoende beoordelen en daarna besluiten dat het toch niet zo goed is? Of gebeurt dit regelmatig en is het een kwestie van een foutje met schrijven?

Ik vind het verder niet heel erg ofzo, maar het kost me wel net 1 wp :o

Alvast bedankt voor jullie reacties!

QueenE

Re: Correctie cijfer tijdens dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:58

Lijkt me wel vreemd dat ze het met typex doen want dan zie je het niet op de andere blaadjes van je coupon..
Heb het wel eens gehad met schrijven dat jury toch veranderde en daar heeft zij zelf nog een handtekeningetje naast gezet :)

jannetta1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:04

heel vreemd :s
volgens mij mag je dat idd alleen veranderen met een handtekening van de jury.

mis even kijken op de site van de KNHS ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:04

Het gaat om een onderlinge wedstrijd dus er is waarschijnlijk geen sprake van andere blaadjes van je coupon ;)

Dat er tussentijds een cijfer wordt verandert kan gebeuren. De jury punt al halverwege het onderdeel en aan het eindje verpruts je het alsnog waardoor ze het alsnog naar beneden bij stellen. Of de jury is hardop aan het denken en de schrijver schrijft alvast op, maar daarna bedenkt de jury zich. En zo kan ik nog wel een paar scenario's bedenken.

Het corrigeren met type-ex vind ik wat minder voor de hand liggen, maar het zou kunnen.

Ik zou gewoon de volgende keer te plekke navragen hoe het zit.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:08

Of de schrijfster heeft per ongeluk een hokje overgeslagen en klopte de cijfers niet meer met de onderdelen :) dat is dan gecorrigeerd.
Met een onderlinge kan dat idd met typex worden gecorrigeerd.

Lady_Godiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 16:28

Bedankt voor jullie reacties, er zijn inderdaad wel redenen te bedenken waarom het op deze manier gecorrigeerd wordt. Was alleen jammer dat het naar beneden werd bijgesteld :o

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:45

raar maar ik denk dat het wel mag ik heb het ook een keer gehad

xx_Lidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:02

Dat kan zeker, bijvoorbeeld als ze te snel zijn met het cijfer geven, het zelfde onderdeel maar dan later in de proef netter was en die een 7 waard was bijvoorbeeld..

horseys

Re: Correctie cijfer tijdens dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:04

mmm wel vreemd, kan natuurlijk een keer een schrijffoutje voorkomen maar 2x in 1 proef vind ik raar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:03

Wat ook kan gebeuren is dat je tussen de onderdelen door niet netjes reed. Dat moet ergens in terug te zien zijn, en daarom kan het voorgaande onderdeel omlaag gepunt worden.