In de B niet nageeflijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

In de B niet nageeflijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 17:16

Hoi!
Misschien ligt het aan mij, maar bij mij op de manege rijden er best veel meisjes, die hun pony niet nageeflijk rijden en toch gewoon in de B winstpunten halen. Er rijdt er zelfs al eentje L1...
Ik snap dit niet, mij word altijd verteld dat je paard nageeflijk moet zijn wil je goede punten behalen..
Weten jullie hier iets van?
groetjes

CleovG

Re: In de B niet nageeflijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:18

Ach, de dressuursport is onbegrijpelijk. Als je maar genoeg op wedstrijd gaat sprokkel je vanzelf een paar puntjes bij elkaar.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:20

Zijn zeer waarschijnlijk ook geen officiele wedstrijden, maar onderlinge bij de manege ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:21

stoer schreef:
Zijn zeer waarschijnlijk ook geen officiele wedstrijden, maar onderlinge bij de manege ;)

Dat verklaart het nog beter :D

Emmagical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:19

Wat ik heb geleerd is dat in de B wel aanleuning moet zijn. Dit is immers ook een punt waarop je beoordeeld wordt! Zelf begin ik januari 2011 met wedstrijden met mijn verzorgpaardje in de B en ik heb haar wel nageeflijk lopen.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:21

Ik heb ook een winstpunt behaald, maar mijn paardje loopt dan wel nageeflijk maar nog niet 100% constant :j

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:23

mijn dochter rijdt B met haar C-pony. De pony loopt net niet aan de teugel maar wel netjes in aanleuning. Het plaatje ziet er ook rustig uit. Ze rijdt tot nu toe iedere wedstrijd een wp.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik liever een pony net voor de loodlijn zie lopen met een rustige teugelvoering dan een kind wat zijn pony aan de teugel loopt te trekken en te zagen. En neem van mij aan, dat zie je (te)veel.....

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:24

Ik ken wat mensen die op de manege 'L1' rijden, is echt heel anders dan officieel L1..

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:07

Pikeur schreef:
Ik ken wat mensen die op de manege 'L1' rijden, is echt heel anders dan officieel L1..

:j
bij ons op de manege is het ook, niet nageeflijk, met wijken achterhand niet goed mee, op verkeerde been rijden en noem zo maar op. erg jammer want in de lessen word hier ook niet veel aandacht aan besteed maar meer het 'aan de teugel rijden van de pony'

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:29

shera schreef:
mijn dochter rijdt B met haar C-pony. De pony loopt net niet aan de teugel maar wel netjes in aanleuning. Het plaatje ziet er ook rustig uit. Ze rijdt tot nu toe iedere wedstrijd een wp.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik liever een pony net voor de loodlijn zie lopen met een rustige teugelvoering dan een kind wat zijn pony aan de teugel loopt te trekken en te zagen. En neem van mij aan, dat zie je (te)veel.....

Helemaal mee eens, er moet niet zoveel gelet worden op die aanleuning, leer ze eerst echt de basis maar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:55

een correcte aanleuning is ook een onderdeel van de basis,omdat dat voortkomt uit het je paard ontspannen en met de juiste impuls rijden.

B is basis,en daar hoort een goede aanleuning ook bij. daarom wordt het ook beoordeeld

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:34

Paardensport is idd jurysport. Ook zit er idd veel verschil tussen manege en officeel L1. Als ik zelf wel eens kijk dan zie ik eigenlijk dat je in de B niet nageefelijk een wp kan halen als je pony verder wel ontspannen loopt, in de L1 moet hij wel een stuk nageefelijker lopen maar mag je er ook nog stukken in hebben dat hij dit niet doet. Toch denk ik ook dat het aan de wijze van het rijden ligt, iemand die niet goed kan rijden rijd standaard geen goede proef. Iemand die kan rijden rijd een nette proef met ontspannen pony maar niet nagevelijk. Jury's hebben natuurlijk ook altijd nog hun eigen mening en daarom zijn de punten weleens anders dan verwacht.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 08:06

Hier lopen al soortgelijke topics over, hier een slotje.