Oefendressuur wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RV_Hasselt

Oefendressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 23:52

Hallo bokkers ;)

Ik ga wil samen met iemand op onze veren een oefendressuur wedstrijd organiseren. Dit omdat, onder andere mijn merrie, me op wedstrijden de laatste tijd nogal laat zitten. Misschien dat ik door een oefendressuur dit probleem kan verhelpen. We weten namelijk niet of het nu aan mij ligt of aan haar. Maar wij hebben het volgende concept in gedachten over het leveren van commentaar:

Commentaar:
Er zijn drie opties om commentaar te ontvangen:
1. Je mag je eigen instructeur/instructrice meenemen waarvan jij onder de proef commentaar ontvangt.
2. De jury mag onder de proef je cijfers en commentaar doorgeven via de microfoon.
3. Je mag aan het einde van de proef commentaar ontvangen van de jury
De kosten zijn €10,- per proef.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van dit idee vinden.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:15

Ik zou voor optie 3 gaan. Dat lijkt ook het meest op een echte dressuurwedstrijd.

Ik heb gister in Wezep een oefendressuur gereden. Dan start je gewoon, schrijft de jury je coupon en krijg je na de proef direct commentaar van hem/haar en je papiertje.
Dat is zo echt mogelijk, maar blijft het een oefening.

Met eigen instructie kun je thuis tijdens je les ook doen.
Commentaar via microfoon is meer een clinic en niet iedereen wil 'live' commentaar hebben.

10 euro is ook aardig veel aangezien een officiele proef dat ook vaak al kost.
Ik starte gister voor 5 euro. Mooi prijsje om te oefenen.

__PSM__

Re: Oefendressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:28

En ik ben het secretariaat van Wezep :)

Wij hebben inderdaad het concept dat je gewoon start, zonder wedstrijdtenue enzo, de jury zit met schrijver klaar voor je proef, de coupon (uitgeprint van KNHS) wordt zo goed mogelijk voorzien van commentaar en vervolgens mag je na je proef nog bij de jury komen en dan geeft die mondeling nog wat extra uitleg..

Dit wordt heel positief ontvangen door de mensen die starten :)

M_erell

Re: Oefendressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:43

Ik zou ook voor optie 3 gaan, wat je ook kan doen is dat je je eigen instructeur meeneemt en na de proef samen met diegene gaat evalueren. Opties 1 en 2 gaan niet makkelijk aangezien je in een proef de figuren snel achter elkaar moet rijden, dan heb je geen tijd om ook nog commentaar te ontvangen.
Wat ook een leuk idee is, is dat je 2 proeven rijdt, eentje zonder jury, waar je instructeur of iemand anders je achteraf advies kan geven zo van, je moet beter letten op dit of dat en dan doe je het met jury die dan punten invult en commentaar opschrijft, dan kan je zien of je echt wat met dat commentaar kan.