ik rij toch al enige jaren wedstrijden maar ben er door blesures een jaar tussenuit geweest en sinds augustus weer fanatiek. Nu heb ik sindsdien elke keer erg veel spanning en ben ik erg nerveus waardoor ik slordig wordt en niet meer proef rijd zoals ik wel kan en zou moeten.
Iemand misschien tips hoe ik hier goed mee om kan gaan???of herkenbaar??
Liefs
marjanw
Geplaatst: 01-11-10 20:51
mijn dochter rijdt nu weer anderhalf jaar met een groen paard , ze was dan ook mega nerveus daardoor werden haar proefjes ook zeer gespannen gereden en bleef ze maar liefst 9 maanden in de b hangen. we hebben steeds op haar ingepraat dat ze gewoon lekker moest gaan rijden en op een gegeven moment had ze de smaak te pakken want ze heeft maar 3 maanden in de L1 gezeten, ik moet wel zeggen dat ze veel wedstrijden mee deed zodat het haast gewoon werd.
blijf eraan denken dat je voor jezelf rijdt en probeer je niets van anderen aan te trekken. gewoon rijden zoals je thuis doet...
Lilly79
Geplaatst: 02-11-10 11:19
Heel herkenbaar! Heb er nooit last van gehad, maar de laatsten maanden wordt het steeds erger, hoezo? Geen idee!! Ben toen een keer begonnen met druppeltjes van de drogist, verschillende probeert, de meesten helpen niet en ik geloof er ook niet echt in... Maar in mijn frustratie moest ik toch iets proberen. Laatst zei iemand tegen mij dat ik van Bach die rescue druppels en pastilles moet proberen, heb ze gekocht en tot mijn verbazing werken ze ook nog! Kan dus de Bach rescue producten aanraden!
Ik ben ook heeeel benieuwd. Ik doe over 3 weken voor de eerste keer in zoveel jaar mee met een (oefen)jumping en ik ben nu al stiknerveus. Heb ook een paard dat overal spoken ziet, dus ik doe de allerlaagste proef, gewoon voor de ervaring. Maar zit me dus nu al op te vreten en rampscenario's in te denken...
Ik hoor ook regelmatig dat je de avond ervoor een glas met drank kunt nemen, ook kun je wanneer je het heel erg hebt kijken of een stresspilletje werkt? En onder het rijden zou je kunnen gaan nurien, of zingen in jezelf, het blijkt dat je hierdoor rustiger moet worden. Veel succes in ieder geval!
Liesje1234
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-10 17:08
Heeft iemand ervaring met de rustgevende pillen en Lily ik ga die van jou proberen want nerveus zijn is echt niet leuk. Gisteravond weer gereden.. en toen liep hij weer helemaal geweldig!!! baal dan zo dat het door de nerveusiteit komt!
Illusion
Geplaatst: 02-11-10 17:10
'n keer HC starten? dan doe je dus mee voor spek en bonen. vaak zie je dan dat mensen minder nerveus zijn.
ayhno
Geplaatst: 02-11-10 17:11
misschien denken dat je niks te verliezen hebt.. je kan alleen maar wat winnen.. je rijd voor jezelf
mang
Geplaatst: 02-11-10 17:13
bach rescue remedy druppeltjes verder gewoon vaak doen, dan zal het denk ik vanzelf minder worden. maar een beetje spanning is gezond he!, dus maak je niet te gauw druk
Wat vervelend.. Zorg er in ieder geval voor dat je altijd ruim op tijd bent, zodat je niet hoeft te gaan haasten. Heb je daar nog meer stress van. En het klinkt misschien wel erg makkelijk als ik het zo zeg hoor, maar probeer net zo te rijden als je normaal doet, want dan gaat het toch ook super? Hmm, klinkt wel erg makkelijk als ik dit zo zeg. Oh, en over die bach rescue remedy druppels heb ik trouwens wel positieve verhalen gehoord! Heb er zelf alleen geen ervaring mee.