Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cocktail schreef:voor een hengst is het L1
bigone schreef:Je moet minimaal 12 jaar en L2 dressuur zijn en een klophengst is nog steeds hengst, hij is alleen niet vruchtbaar maar zal zich nog steeds als hengst kunnen gedragen, wil je het allemaal precies weten dan kun je de KNHS bellen.
Iris82 schreef:Naar aanleiding van een ander topic over een klophengst.![]()
Ik denk dat het te maken heeft met hoe ie in de boeken staat, als hengst of ruin. Denk niet dat het met karakter te maken heeft.
bigone schreef:Je moet minimaal 12 jaar en L2 dressuur zijn en een klophengst is nog steeds hengst, hij is alleen niet vruchtbaar maar zal zich nog steeds als hengst kunnen gedragen, wil je het allemaal precies weten dan kun je de KNHS bellen.

Iris82 schreef:Ow meer dan logisch. Ze lijken me voor net zo veel problemen te kunnen zorgen als een gewone hengst. Naja, op het grootste probleem na dan.
Een klophengst kan vruchtbaar zijn, maar dat is afhankelijk van hoeveel ballen er ingedaald zijn en of de wel ingedaalde weggehaald is. De kans dat een hengst met beide ballen in de buikholte toch een veulen verwerkt is erg erg klein.
Jola schreef:Iris82 schreef:Ow meer dan logisch. Ze lijken me voor net zo veel problemen te kunnen zorgen als een gewone hengst. Naja, op het grootste probleem na dan.
Een klophengst kan vruchtbaar zijn, maar dat is afhankelijk van hoeveel ballen er ingedaald zijn en of de wel ingedaalde weggehaald is. De kans dat een hengst met beide ballen in de buikholte toch een veulen verwerkt is erg erg klein.
Als de wel ingedaalde niet is weggehaald is het gewoon nog een hengst, het is pas een klophengst als hij geruind is en de ene bal niet is weggehaald omdat die te diep zat. Volgens mij dan he
Iris82 schreef:Jola schreef:Als de wel ingedaalde niet is weggehaald is het gewoon nog een hengst, het is pas een klophengst als hij geruind is en de ene bal niet is weggehaald omdat die te diep zat. Volgens mij dan he
Hihi, dan is het een klopruin.
Jola schreef:franka75 schreef:daar moet toch nog de bal van indalen dat denk ik dat het dezelfde regels zijn
Meestal zijn ze al geruind maar hebben ze maar 1 bal weg kunnen halen omdat de ander niet ingedaald is. In het boekje komt dan gewoon ruin te staan, geen hengst.