afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 17:27

De regels zijn duidelijk; na de sluitingsdatum afmelden is startgeld betalen. Toch ben ik wel nieuwsgierig of er mensen zijn die een goede reden hadden en uit coulance geen startgeld hoefden te betalen. :)

Ik zal de eerste zijn; Had mijn paarden onder ringworm en heb na overleg met het secretariaat mij afgemeld zonder startgeld te hoeven betalen. Ze vond het erg netjes dat ik mij inleefde en geen besmettingsgevaar voor andere wilde hebben. :)

Urielle

Re: afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:14

De laatste jaren niet meer meegemaakt, vroeger wel, dat er een paard kreupel was oid en dat ik met DA-verklaring niet hoefde te betalen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:15

vorige winter wilde ik mijn allereerste officiele wedstrijd starten op de manege waar ik lid werd. Toen bleef het zo hard vriezen. De eigenaresse van de manege belde me op dat het op het erf heel glad was en in overleg besloten dat ik niet zou starten omdat ik met de trailer moest komen. De wedstrijd ging wel door maar ik hoefde dus niet te betalen. wel netjes toch?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:19

Afgelopen buitenseizoen had ik net in maart/april alle wedstrijden opgegeven voor de komende maanden... Een week later werd mijn paard kreupel, bleek een peesblessure te zijn die niet meer goed zou komen. Voor een wedstrijd kon ik pas afzeggen na de sluitingsdatum, maar toen ik de DA verklaring opstuurde heb ik bericht gehad dat ik het startgeld niet hoefde te betalen. Twee weken na het concours kreeg ik wel een bericht dat ik nog moest betalen, maar dit was een foutje. Sommige secretariaten van een aantal wedstrijden waar ik van op had gegeven stuurden zelfs mijn coupons terug, soms zelfs zonder vraag naar de DA verklaring o.i.d., dat vond ik echt een top gebaar. (Ook al heb ik niets meer aan die coupons nu, ik verbaasde me er meer over dat ze de moeite namen om helemaal die coupons terug te sturen)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:53

Hier is niet zo heel lang geleden al een heel uitgebreide topic over geweest.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:56

bij een manege hier in de buurt moet je altijd het startgeld betalen ook al ligt er meters sneeuw dat je niet weg kan:S

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:58

Hier is het altijd zo dat als je een dierenartsverklaring hebt je geen startgeld hoeft te betalen. Ze vragen een dierenartsverklaring omdat er anders veel mensen op het laatste moment afzeggen zonder te betalen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:24

rijd al een aantal jaar wedstrijden en heb het ook een aantal keer af moeten zeggen maar nog nooit meegemaakt dat ik het startgeld ook moest betalen.

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:26

Ook ik heb geen problemen gehad met het afzeggen van wedstrijden, heb nu 2 keer wat moeten afzeggen, maar nooit ervoor betaald.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:27

Tegenwoordig moet je inderdaad startgeld betalen, ook bij een geldige reden voor afmelding. Dit wordt vanuit de KNHS gezegd volgens mij. Er werd/wordt veel misbruik gemaakt van het wel aanmelden en niet op komen dagen voor een wedstrijd, en door iedereen gewoon te laten betalen, ook bij een geldige reden, willen ze dat terugdringen. Het is aan een secretariaat om te bepalen of ze die regel willen hanteren en hoe streng ze hiermee omgaan.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:55

Ik snap heel goed dat ze die regels hanteren, maar soms vind ik een uitzondering wel passen. Voorbeelden dat je bv uit bescherming van anderen niet start of dat je paard overleden is zou ik het erg netjes vinden als je niet hoeft te betalen.

In mijn geval is het trouwens niet dat het secretariaat ermee kwam :o

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:58

Ik heb wel eens gehad dat ik niet kon starten en dat een dag van te voren meldden, wist het ook toen pas. Ik heb toen mijn adresgegevens nog doorgegeven zodat ze een rekening konden sturen, maar ik heb nooit iets gehad van die wedstrijd, en dus ook niets betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:59

Ik heb in Arnhem zelfs moeten betalen toen mijn schoonvader 2 dagen voor de wedstrijd overleed en dat ging ook nog dmv een brief met een heel naar toontje in de trant van "omdat je niet op bent komen dagen op onze wedstrijd..." terwijl ik gewoon netjes afgebeld heb en de reden verteld heb.
Ben er daarna nooit meer geweest :n

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:01

Lia_ schreef:
Ik heb in Arnhem zelfs moeten betalen toen mijn schoonvader 2 dagen voor de wedstrijd overleed en dat ging ook nog dmv een brief met een heel naar toontje in de trant van "omdat je niet op bent komen dagen op onze wedstrijd..." terwijl ik gewoon netjes afgebeld heb en de reden verteld heb.
Ben er daarna nooit meer geweest :n

dat lijkt mij echt vreselijk! En het is erg asociaal om een dergelijke brief te ontvangen terwijl je in rouw bent.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:03

Ik heb me een paar dagen voor een wedstrijd afgemeld (startlijst was al online) en erbij vermeld dat hij inmiddels afgekeurd was door een DA, en hierin enigzins uitgelegd hoe en wat..
Ik kreeg een heel vriendelijk mailtje terug dat ze het heel erg vervelend vonden, en het in deze situatie niet in rekening gingen brengen.
Ze hadden het officieel dus wel in rekening mogen/moeten brengen, maar waren erg coulant..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:05

@Lia, dat is wel heel erg... ;(

Ik moest laatst springwedstrijd afzeggen ivm een blessure bij de pony. Omdat er ruim voldoende aanmeldingen waren hoefde ik het startgeld niet te betalen.

Zelf doe ik ook het wedstrijdsecretariaat voor onze vereniging.
Bij mij hangt t een beetje van de situatie/reden af of ik startgeld wel of niet laat betalen.
Bij een situatie als die van Lia bijvoorbeeld zou ik nooooit startgeld vragen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:22

Lia, dat is echt een reden die ik ook had verwacht op het lijstje voor niet betalen... Het lef ergens :o

Blessure is bij mij meestal de reden om af te zeggen en ik heb daarmee nog nooit gehad dat ik niet hoefde te betalen.

Had trouwens wel van de zomer een wedstrijd die bij afmelding een deel van het startgeld rekende ongeacht de reden. Wilde het op tijd doorgeven van afmeldingen stimuleren +:)+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:38

Ik heb bij één wedstrijd startgeld moeten betalen terwijl ik niet kon starten omdat ik mijn paard net verloren had aan koliek. Bovendien is er iemand van de wachtlijst in mijn plaats gestart dus de vereniging liep geen inkomsten mis. Heb de rekening keurig betaald, maar heb nooit meer gereden bij de betreffende vereniging...

Alle andere verenigingen waren trouwens heel coulant en daar hoefde ik geen startgeld te betalen :n

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:53

Pony kreupel, maar moest gewoon betalen. Had ruim een week van te voren verteld dat ik niet kwam. ;)

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:55

gomir schreef:
Ik heb bij één wedstrijd startgeld moeten betalen terwijl ik niet kon starten omdat ik mijn paard net verloren had aan koliek. Bovendien is er iemand van de wachtlijst in mijn plaats gestart dus de vereniging liep geen inkomsten mis. Heb de rekening keurig betaald, maar heb nooit meer gereden bij de betreffende vereniging...

Alle andere verenigingen waren trouwens heel coulant en daar hoefde ik geen startgeld te betalen :n

Dat vind ik ook erg triest zeg. Daar mogen verenigingen best wel eens rekening mee houden.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:56

ik heb me eens een dag vantevoren voor een wedstrijd afgemeld.
ik moest een kastje van de ikea inelkaar zetten, maar op één of andere manier paste het niet.
maar ik had het na een paar uur toch in elkaar weten te zetten, enige probleem was dat de kastjes niet open konden...
toen mijn vader dat zag werd hij zo ontzettend kwaad (ik had de volgende dag nog kontpijn... :( ) dat ik mijn wedstrijd af moest zeggen.

uiteindelijk bleek de fabriek een fout gemaakt te hebben en klopten de afstanden tussen de schroefgaten niet...

(en toen moest ik dus wel startgeld betalen, heb de mevrouw maar niet helemaal uitgelegd waarom ik niet meer mee mocht doen!)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:57

Het is inderdaad triest dat je om zo'n reden toch moet betalen. Maar bedenk eens even: Er zullen echt hordes ruiters zijn die een dergelijke reden aan zullen geven om niet te starten in de hoop dat ze niet hoeven te betalen. Lang niet iedereen kan een dierenarts-verklaring overleggen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:01

ik heb me af moeten melden voor mijn eerste wedstrijd ivm overlijden van paard en hoefde toen geen startgeld te betalen...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:52

ik heb het afgelopen september gehad, ikzou meedoen aan een driedaags concours,do en vrij avond en zaterdags, de zondag ervoor brak ik mijn schouder op?4 plaatsen de woensdag ervoor werd ik geopereerd. En moest gewoon betalen.
Baalde daar flink van. Kreeg 20 euro goodwill korting maar moest nog 36 euro betalen.
Daarmee had ik wel zoiets van? Ja hallo hoeveel overmacht moet je dan hebben

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:55

Volgens mij moet je zelf of je paard overleden zijn wil je geen startgeld hoeven te betalen. :(:)