jeltsje24 schreef:proef 6
en dan punt 10 daar vragen ze f a k overgang arbeidsdraf er staat bij : meer opvangen wat bedoelen ze daarmee?
punt 28 houding en zit van de ruiter staat bij öndersteuning" hoe word dat bedoeld hoe moet ik meer ondersteunen ik snap het niet echt ?
Als je met een jong/onervaren paard galoppeert, dan galopperen ze vaak nogal in een hoog tempo, op de voorhand en vlak omdat ze nog weinig balans hebben en weinig kracht in de achterhand. Maak je dan de overgang naar draf zonder te ondersteunen dan vallen ze als het ware uit de galop en ook je draf is dan loperig, uit elkaar en op de voorhand.
Als je probeert om voor de overgang naar de draf, je galop al een beetje meer te sluiten (niet langzamer rijden, maar iets 'verzamelder' (foute term voor de africhtingsgraad maar dan begrijp je wel wat ik bedoel) dan heeft je paard na de overgang ook een betere draf.
Deze jury ziet dus graag dat jij probeert om je paard wat meer te begeleiden, goed been eraan bij de overgangen (ook terug), en niet uit elkaar laten vallen.
Normaal gesproken blijft de jury na de prijsuitreiking even in de kantine zodat je vragen kunt stellen over je protocol.