Concour

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yaaraa

Concour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 09:58

Hallo, :D

Ik heb een verzorg pony waar ik mee op concour ga aangezien de eigenaar wil dat de pony in de L2 dressuur komt, maar ik heb nog nooit mee gedaan aan zo iets en heb geen idee wat het inhoud. Een vriendin zij dat ik een start coupon nodig heb, maar ze vertelde niet wat het was, nu kan ik het niet vinden op het internet dus hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat dat is. Ik heb voor de rest geen idee wat ik moet doen daar, dus als jullie me dat ook zouden kunnen vertellen zou dat super handig zijn. ;) En wat ik ook graag zou willen weten, hoeveel kost het om op concour te gaan? De eigenaar gaat binnenkort rond de tafel zitten met mijn moeder en dan gaan ze wat dingen bespreken, mijn moeder zij dat ik dit maar eens moest opzoeken zodat zij ook wist waat ze overna moest denken.

Groetjes __Yara

Lielle

Re: Concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:00

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:06

Als je wedstrijden wilt rijden moet je een startkaart aanvragen, dit kan op de site van de KNHS. Ook moet je inderdaad startcoupons aanvragen, ook op de site van de KNHS. Je coupons moet je opsturen naar de wedstrijd waar je je voor opgegeven hebt, hier worden je punten op geregistreerd.

Op http://www.startlijsten.nl kan je je opgeven voor wedstrijden, die kan je zelf uitkiezen. Je stuurt dan een mail met de naam, de naam van je pony en welke klasse je wilt rijden. Meestal sturen ze dan een mailtje terug dat ze je op de lijst zetten en dat je je coupons kunt opsturen.

Ongeveer een week van tevoren komt de startlijst op internet te staan, je kan dan zien hoelaat je moet rijden.

Het is aan jezelf hoelang je wilt inrijden voordat je je proeven gaat rijden. Het is verstandig om ongeveer een uur voor je eerste proef aanwezig te zijn (is eigenlijk ook verplicht).

Als je op de accomodatie bent, moet je je eerst melden bij het secretariaat. Daar laat je je paspoort zien en betaal je het inschrijfgeld (bij de pony's vaak zo'n 8 euro per proef volgens mij).

Is het zo een beetje duidelijk?

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 10:14

Oke, maar een start coupon word pas na de wedstrijd opgestuurd?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:29

nee, startcoupons moet je voor de wedstrijd opsturen.
De jury zet hier de punten op. Het bovenste blaadje krijgt de KNHS, zodat ze je punten bij kunnen houden. de 2 blaadjes daaronder krijg jij (is van dat doordruk papier ;) )soms houd de club ook 1 van die blaadjes (bij selecties of kampioenschappen ofzo ;) )

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:30

DewiRox schreef:
Als je wedstrijden wilt rijden moet je een startkaart aanvragen, dit kan op de site van de KNHS. Ook moet je inderdaad startcoupons aanvragen, ook op de site van de KNHS. Je coupons moet je opsturen naar de wedstrijd waar je je voor opgegeven hebt, hier worden je punten op geregistreerd.

Eerst lid worden van een ponyclub is wel zo handig ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:14

aslo schreef:
DewiRox schreef:

Eerst lid worden van een ponyclub is wel zo handig ;)

Owja, die was ik even vergeten ;). Maar dat is inderdaad wel het handigst ja!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:15

Je moet eerst lid worden van een rij-vereniging.
Als je daar lid van bent kun je je starkaart aanvragen met je coupons. Als die uiteindelijk binnen zijn kun je je gaan inschrijven.

Een startcoupon stuur je meestal tegelijk op met je inschrijving, bij uitzondering kan het ook op de dag zelf voorafgaand aan je proeven.

En om L2 te worden, zul je dus eerst de klassen B en L1 door moeten! :)

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 19:25

Bedankt allemaal, hoe veel proeven zitten er in een concour?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:36

Hangt af van de wedstrijd zelf. Een combinatie (ruiter + paard) mag maar maximaal 2 proeven per dag rijden.
Dus soms zijn er wedstrijden waar je 2 proeven kan rijden, en soms 1. (Staat allemaal in het vraagprogamma)

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 19:38

Oke, zijn er nog anderen belangrijken dingen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:36

Ja, je voorbereiding is alles. Hihi! :)
Veel plezier en succes!

Er is dus een maximum van 2 proeven per combinatie, 1 mag meestal ook!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:38

__Yara schreef:
Oke, zijn er nog anderen belangrijken dingen?

Lees altijd goed het vraagprogamma door. Want door in te schrijven accepteer je de voorwaarden. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:40

Vraag je instructie anders even hoe het werkt, die zal het vast wel weten en je ook kunnen helpen met hoe je het beste je proefjes kunt rijden.
En wat je wel en niet mag op een wedstrijd en hoe alles werkt.
Handig om hem of haar de eerste keer een keer mee te nemen, kan ze je de weg wijzen.
Of iemand anders die wel wedstrijd ervaring heeft.

Yaaraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 08:31

Sjolvir schreef:
Vraag je instructie anders even hoe het werkt, die zal het vast wel weten en je ook kunnen helpen met hoe je het beste je proefjes kunt rijden.
En wat je wel en niet mag op een wedstrijd en hoe alles werkt.
Handig om hem of haar de eerste keer een keer mee te nemen, kan ze je de weg wijzen.
Of iemand anders die wel wedstrijd ervaring heeft.

De eigenaar van mijn verzorgpony gaat mee, en een meisje van 20 die daar ook een paard heeft staan gaat mij ook helpen, en ook mee naar de wedstrijden. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:37

Ha! Je hebt het belangrijkste dus al!
Paard en iemand die weet hoe het werkt!

Dat is zeker de eerste keer erg handig, kan jij je gewoon druk maken over het rijden en zij kunnen dan lekker de rest regelen.