Induvidueel starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Induvidueel starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:43

Bij ons op stal is een ponyclub/rijvereniging, ik kan daar helaas geen lid van worden aangezien ik elke zaterdag moet werken. Ik ben wel van plan volgend jaar te gaan starten dus ik wilde steunend lid worden. Nu wordt dit alleen niet meer geaccepteerd door de PC. Alleen lid worden (rijdend of steunend) voor een startkaart mag helemaal niet meer.

Kun je ook gewoon induvidueel een startkaart aanvragen?

Schoentje

Re: Induvidueel starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:10

nee, je moet lid zijn bij een rijvereniging.
Maar er zijn ook genoeg rv's waar je alleen lid kunt zijn voor een startkaart.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:09

ja, maar deze is van onze stal zeg maar...

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:16

dan kun je toch nog steeds ergens anders lid zijn. Of mag dat niet?
Anders zit er niks anders op dan daar lid zijn en je aan hun regels te houden.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:38

ik weet niet hoe ze daar over denken. maar als ik gewoon lid wordt ben ik verplicht elke zaterdag te komen terwijl ik moet werken... eerst was het nooit een probleem om steunend lid te worden voor een startkaart maar dat mag nu dus helemaal niet meer...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:41

Je mag niet meer individueel starten, je moet lid zijn van een vereniging. Ik ben van mening dat een vereniging je niet ELKE WEEK kan VERPLICHTEN te komen, maar bijvoorbeeld 3 keer per jaar of zo. Ga eens in overleg, leg je situatie uit en als zij niet willen aanpassen, dat je dan lid moet worden van een andere vereniging. Ik denk niet dat een stal je kan verplichten van hun lid te worden, zou een mooie boel zijn zeg...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:43

Heb je je probleem voorgelegd bij de vereniging? Dat je op zaterdag niet kan komen omdat je dan moet werken, maar dat je graag overlegt voor een alternatief oid?
Als ze daar niet aan mee willen werken dan laten ze jouw geen keus en moet je wel op zoek naar een andere vereniging. Ze kunnen jou niet verplichten EN lid te worden van hun EN op zaterdag te komen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:48

ja heb nu al 3 keer heen en weer gemaild... ze hebben de regels aangepast omdat heel veel dus gewoon niet kwamen op zaterdag (snap niet waar ze zich druk over maken, contributie krijgen ze toch wel...). zelfs als ik wel steunend lid zou worden mag ik nog steeds helemaal niets, dan spek ik ze alleen maar. Dan mag ik nog steeds niet mee doen met de buiten de zaterdagles om georganiseerde activiteiten...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:51

Gewoon lid worden van een andere vereniging dus :-) Lijkt erop dat deze vereniging gewoon hun eigen regeltjes heeft en er is vast een vereniging in de buurt waar dat wat anders is :-)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:55

ja ik denk het ook... baal er wel van maarja

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:01

Maar waarom baal je er dan zo van? Je kiest toch voor iets wat jou het beste lijkt? Dat zij zulke aparte eisen stellen aan een lidmaatschap, kun jij niets aan doen...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:05

nee daar heb je gelijk in...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:43

Joanne1987 schreef:
ik weet niet hoe ze daar over denken. maar als ik gewoon lid wordt ben ik verplicht elke zaterdag te komen terwijl ik moet werken... eerst was het nooit een probleem om steunend lid te worden voor een startkaart maar dat mag nu dus helemaal niet meer...

Dat is niet waar hoor..

Ik snap je punt (vind het dom dat je niet mee met het concours mag doen)
Maar R & J (namen via pb opvraagbaar) komen ook niet elke zaterdag middag rijden. sterker nog die rijden nooit mee. Ik vind het vreemd als de regels aangepast worden.

Ze kunnen je niet verplichten op de zaterdag mee te lessen met de groep.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 17:45

ik heb in een mail "zwart op wit" dat hij mij dit wel verplicht...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:46

Wat een *piep*

dat is echt onzin.. dus voor een startkaart kan je niet mee doen?

In Lithoijen is ook een pc, maar ik weet niet of dat dicht bij is..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 18:04

ja ik kijk het nog even aan. heb al een confronterende mail terug gestuurd zeg maar. met min of meer erin dat hij mij dus weerhoud om ooit wedstrijden te gaan starten..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:07

Maar naar een andere rv kun je toch net zo makkelijk lid worden, wat deze vereniging wil moeten ze lekker zelf weten.. ik zou het wel weten en er helemaal geen woorden meer aan vuil maken, en gewoon lekker een andere club zoeken

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 18:31

ja zou inderdaad wel kunnen, moet aleen even navragen wat daar dan de bedoeling is... dank jullie wel in ieder geval voor alle reacties

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:54

Ik ziet het ook op die manier. Ze willlen dus in feite niet dat iemand gaat starten. Maar wel z'n werk opgeeft om bij de ponyclub te gaan lessen (even de gemiddelde leeftijd van 14 jaar vergeten) Je bent in feite daar verruit een van de oudste, plus je hebt ook je werk. Zover ik weet heb jij een verantwoordelijke functie, dus dat gaat niet zo maar. De ponyclub is een beetje raar bezig de laatste tijd. dit is niet iets wat zomaar kan vind ik. Ik denk dat er nog vele meer volgend die gaan stoppen en dan is in feite de paardenmelkerij de dupe ervan (die staat los van de ponyclub) en degene die alleen willen starten ook..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:59

Zo te lezen een aparte club met aparte regeltjes.
Als je de contributie betaald kunnen ze je toch niet verplichten om te komen lessen? En het lijkt me dat veel pc kids een baantje hebben op zaterdag... heeeel raar!
Maar er is vast wel een andere club in je buurt die wel graag nieuwe leden verwelkomt ;)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 19:31

ja je hebt gelijk jolanda, best zonde vind ik. had wel graag met zn allen zeg maar bij dezelfde club gezeten, wel zo gezellig...

@Nibbit: Wij zijn het er allemaal niet mee eens, misschien dat daarom ook wel de heel club op zn gat ligt...

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:15

Dan zijn inderdaad de regels aangepast,want er zijn op dit moment wel leden die nooit meerijden & er alleen bij zitten voor de wedstrijden.Dus als onze pc het helemaal eerlijk wil doen,moeten ze die dan ook gaan verplichten om elke zaterdag te komen,en als dat niet gebeurd kun je misschien nog eens een mailtje sturen met de vraag waarom hun wel gewoon lid mogen zijn zonder te komen. ;)
Naar een andere club gaan lijkt me geen mogelijkheid,misschien moet je erbij vermelden dat je paard niet van jezelf is maar van hun. :o

Verder succes ermee!
Ik hoor het wel op stal;)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 13:37

@Nsvc: dacht dat ik dat al gedaan had maar blijkbaar toch vergeten haha. ja ik weet dat het bij bepaalde mensen momenteel ook gebeurd, vind het daarom ook niet eerlijk. heb donderdag voor het laatst gemaild, nog steed sniet terug en gisteren ook niets van gehoord. er zijn wel cc's van alle mails naar de andere bestuursleden van de PC gezonden... Ik wacht nog even of ik misschien alsnog reactie terug krijg en anders ga ik een smet B babbelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:44

Joanne1987 schreef:
ja, maar deze is van onze stal zeg maar...

Ja en ? Ik ben een tijdje lid geweest van LR Ameland... woon toch echt aan de vaste wal !

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 14:06

ja maar dus ook weer het 'probleem' dat ik mijn merrie huur van deze stal