Help me ik ben te nerveus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

Help me ik ben te nerveus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:53

hoi bokkende bokker! :wave:

Ik ga één keer in de maand op wedstrijd dressuur maar ik wil ook springen dus moet ik een punt maar dat lukt niet zo goed gister reed ik een proef bij de nieuwe heuvel en ik was zo nerveus dat ik linksaf ging in de plaats van recht >;) >;)

Ik leg heel veel druk op mezelf omdat ik zo graag een punt wil maar het lukt gewoon niet ik train de laatste tijd hel veel en er is verbetering maar die spanning blijft!

help

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:30

Ik kan je aanraden om van Bach de resque te gaan gebruiken. Begin een paar dagen van te voren. Werkt echt SUPER.
Je wordt er niet sloom van maar je kan alles beter relativeren.
Vraag ook aan je voorlezer om al vroeg van te voren te lezen welke figuur de volgende is, zo kan je aan de letters horen welke kant je op moet.

Leuk dat je zo veelzijdig bezig bent met je paardje trouwens.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:38

Japeloup schreef:
Ik kan je aanraden om van Bach de resque te gaan gebruiken. Begin een paar dagen van te voren. Werkt echt SUPER.
Je wordt er niet sloom van maar je kan alles beter relativeren.
Vraag ook aan je voorlezer om al vroeg van te voren te lezen welke figuur de volgende is, zo kan je aan de letters horen welke kant je op moet.

Leuk dat je zo veelzijdig bezig bent met je paardje trouwens.

oke ja ik wil eigenlijks niet een of ander goedje middeltje of cursus gebruiken gewoon wat ikl bijvoorbeeld voor de wedstrijd kan doen en dat dan misschien de zenuwen dalen ofzo iets en me moeder leest altijd voor en die doet dat ook altijd alleen ze las het goed voor maar ik reed gewoon de verkeerde kant uit :o

en bedankt toch

Frantic

Re: Help me ik ben te nerveus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:46

kun je hier en daar een punt of komma gebruiken?

Je zal toch iets moeten doen, bach of een training kan helpen, internet helpt echt niet hoor....

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:48

Frantic schreef:
kun je hier en daar een punt of komma gebruiken?

Je zal toch iets moeten doen, bach of een training kan helpen, internet helpt echt niet hoor....

ja dat weet ik ook wel een ik typ altijd zonder punt en komma maar laat maar ik dacht meer aan andere dingen soms zie ik wel een sop wedstrijd dan doet een moeder ofzo bij hun kind die je die orange roset al nou die ga jij krijgen zulke dingen maar geen idee of dat werkt ofzo

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:50

Ik ga je toch ook bach rescue aanraden. Kun je prima van te voren gebruiken en neemt je zenuwen prima weg(en inderdaad je word er niet sloom van).
Verder zorgen dat je lekker rustig blijft ademen en je er niet te druk over maken, je leven hangt er tenslotte niet van af :D .

Ik begrijp ook niet veel van je bericht, maar als je zoiets iets wil, dan moet je je moeder meenemen en zorgen dat zij je gerust kan stellen.

amberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:51

miss gewoon niet aan alles eromheen denken maar net doen of het een proef is tijdens de training. En vooral niet aan de jury denken.! :D

Succes!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:52

hee,

oke ja ik ga me altijd druk maken en me moeder zit ook altijd van wees nou eens rustig enzo maar ik word daar alleen maar gekker van :D maar ik vidn het altijd fijn als mijn instrucie eris die is wel altijd op grote concoursen mar niet o kleine:P

Manddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:31

Misschien van te voren jezelf even afsluiten van de rest wat om je heen gebeurt.
Een momentje voor jou alleen.
Het klinkt misschien raar, maar mediteren of yoga kan helpen.
Even van binnen tot rust komen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:38

Het is erg moeilijk om je zinnen te volgen zonder punten en komma's. Daardoor is je verhaal ook niet duidelijk, want wil je u wel of geen middeltje, wie zegt er dat van die oranje rozet?

Hoe vaker je op wedstrijd gaat, hoe makkelijker het zal worden. Neem de tijd, zorg dat je ruim op tijd klaar bent met voorbereiden en zorg dat alles klaar ligt de avond voor de wedstrijd. Goede ademhalingstechniek wil ook helpen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:08

even voor je de proef begint stil staan en rustig ademhalen helpt bij mij als ik nerveus ben ;) even tot 10 tellen en niet bedenken wat erop het spel staat want dat puntje komt echt wel als je maar lekker gereden hebt dat is veel belangrijker ;)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:14

Gewoon lekker rijden hoe je thuis ook rijd, niet denken om die punt. Die punt komt er wel, als je lekker op je gemak je proef rijd. Laat je gaan, goed rustig ademen en laat iedereen zien wat je in huis hebt!

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens gespannen ben. Dat gaat helemaal over op je paard. Dan gaat het alleen maar minder. Mijn laatste wedstrijden ben ik ineens veel rustiger en dat is ook te merken onder mij!
Succes met de wedstrijden