Rassendiscriminatie bij de dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:27

Haha! Haha!

ik ga verder maar niet reageren anders wordt zo'n slowchat *LOL*

maar ik ga nu toch op zoek naar die Fjielanker, wil ook wel eens 185 punten halen (in het B *LOL*)

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:33

Lielle, You got me there Haha!

Het rare is, dat ik toch nog een beetje huiverig zou zijn om met mjin ijs in de dressuur te starten. Ik denk dat hij best een leuk B proefje zou kunnen lopen hoor overigens maar toch he...
Op de een of andere manier voel je je dan toch meer "begrepen" op een ijslander wedstrijd...

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:03

Ik had hier ook al een topic over geopend. Sorry voor het 'gezeik'!

Voor een middendraf mag je idd geen uitzondering maken, een middendraf is middendraf en niet voor een fjord deed ie het goed. Vind ik ook de grootste onzin. Maar voor een gewone volte wordt ik ook weleens laag beoordeeld vooral omdat mijn volte hoe mooi dan ook altijd minder mooi blijft dan die van een wpn er. Daarom mag ik nergens steekjes laten vallen terwijl dat naar mijn idee bij en wpn er wel kan ok nog een wp te halen.

Je wilt niet weten hoe vaak mensen naar mij toe komen, het is geen gezicht, je kunt beter op een normaal paard rijden, wat doe je met je fjord tussen de paarden enz. Dan heb ik ook nog eens de pech dat ik een fjord van 136,5 heb. Maar ik heb er zelf voor gekozen en ben er nu aan gewend. En tuurlijk iedereen moet goed rijden voor een wp en ik dus ook. Wat ik doe is ook niet zeuren maar vraag de mening van anderen en vindt het jammer dat sommige ruiters en jury's zo negatief kijken naar koudbloeden. Mijn doel is Z1 te bereiken, we zijn al aardig op weg, ik rijdt nu M1. Ik ben er van overtuigd het te halen en weet dat het moeilijk gaat worden en dat er weinig mensen vertrouwen in hebben. Maar het kan!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:09

Zeker kan dat

Bij de vroegere NPC reed op de NEd. Kamp. een Fjord bij de paarden in de Z2 en ik meen dat ze het won.

Dus het kan, waarom niet tenslotte
Het gaat altijd nog om het rijden en niet welk paard je wel niet hebt of hoe duur die is

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:17

Ik heb ook meegedaan aan de ned. kam. Ik werd alleen geen eerste en was het in de B, hi hi! Maar wel fijn om te horen dat er ook mensen zijn die het niet gek vinden en niet raar tegenaan kijken

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:40

Ik weet er zelf weinig van af omdat ik mijn wedstrijden op verschilldende paarden heb gereden die niet echt onder de 'andere rassen' sectie vallen. Daarmee bedoel ik dan haflinger, fjord, shet, friezen, tinker, enz. Zelf heb ik juist heel veel bewondering voor de mensen die met de wat steverige paarden (niet l*llig bedoelt hoor!!!!!!) zo hoog kunnen komen. Dat vindt ik echt knap! Hier op de manege rijden altijd 2 fjorden mee in de Z, en lopen dat ze kunnen!!! Echt, ik heb daar heel veel bewondering voor hoor!

Toch heb ik wel het idee dat er wat neer wordt gekeken op Fjorden, Haflingers etc. En dan heb ik het niet over de juty maar over de andere ruiters, die dan op hun KWPN-er rijden ofzo.
Laatst wilde mijn zus zich opgeven voor een wedstrijd en vertelde vervolgens dat ze die ging doen op een Haflinger, nou er viel gelijk een stilte..

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 09:16

Mensen allemaal bedankt voor de reactie's. Iedereen die met een ander ras dan KWPN willen gaan starten doen. We laten ze gewoon eens wat zien want ook wij kunnen het.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:15

Er zal best wel eens een jury tussen zetten die een bepaald ras lagere punten geeft omdat ze er gewoon niet van houden. Is best vervelend, maar jury's zijn ook maar mensen en hebben zo hun voorkeuren. De kunst is natuurlijk om dat niet door te laten werken in de punten.

Overigens heb ik vaker de positieve "discriminatie" met mijn fjord. Ik krijg vaak complimentjes (ook van jury's) en ben zelfs een keer tweede geplaatst met 167 punten, terwijl nummer drie "maar" 156 punten had. Dat vind ik dan persoonlijk weer wat overdreven.....maar wel leuk Haha!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:49

lol , tja een fries kan nou immer niet zo mooi strekken
maar zijn meestal zeer goed in passage enz

maar ik denk dat er wel degelijk discriminatie is
zowel positieve als negatieve discriminatie en beiden zijn niet zo goed in mijn mening
maar waar't echt misgaat is't vaak op manege
hoe dikwijls kreeg ik niet te horen dat ik m'n friesje moest weg doen , en een 'fatsoenlijk' paard moest kopen
of opmerkingen over 'knollen' en de heleboel
terwijl een fries zo'n zalig paard kan zijn, kunnen vanalles een beetje...wel niet om naar de top te gaan misschien (al zeg ik niet dat't onmogelijk is maar algemeen gezien toch lol) maar op laag niveau kun je er vanalles mee doen ^^
ons meisje kan bv niet springen, maar een metertje haalt ze wel als is haar stijl niet echt je van het, ze is er dol op...veel leuk dan changeren en wijken vind ze zelf Knipoog lol