Wel of niet opzeggen lidmaatschap rijvereniging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikeyy

Wel of niet opzeggen lidmaatschap rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:36

Sinds een 2 jaar ben ik niet meer in staat wedstrijden te rijden wegens lichamelijke problemen (heupen).
De wedstrijden zijn een te zware aanslag op het lichaam en ook het voluit trainen voor de wedstrijden trek ik niet meer na een aantal weken.
De hoop om ooit nog te kunnen starten blijft er wel overigens |( .

Nu ben ik al 2 jaar lang lid van de rijvereniging voor eigenlijk niets. Ook heb ik vorig m'n startkaart afgezegd voor dit jaar, als het nodig was kan ik em zo weer activeren.
Sta zwaar in dubio om het op te zeggen, aan de ene kant; ben al 15 jaar lid, leuke mensen, veel bekenden die lid zijn. Wil altijd wel helpen bij concoursen. Aan de andere kant, 't kost me alleen maar geld en het is ook niet de goedkoopste vereniging om lid van te zijn en de hoop om ooit nog wedstrijden te kunnen rijden blijft.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Silence

Re: Wel of niet opzeggen lidmaatschap rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:38

Kun je je situatie niet bespreken binnen de club en dan aangeven dat lid blijven geen toegevoegde waarde heeft voor jou, maar dat je wel graag zou willen blijven helpen met de concoursen enz?
Lijkt me dat hier wel een weg in gevonden moet kunnen worden als het inderdaad zo'n fijne club voor je is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:38

Ik zou opzeggen. Meehelpen kan je ook als je geen lid bent, zijn ze alleen maar blij mee. En dan zie je meteen iedereen nog eens, dus gezellig. Verder klinkt het nie alsof je er iets aan hebt, en om ze nou alleen maar te sponsoren...neh ;)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:43

Zoals je al aangeeft is het niet echt goedkoop om vol lid te zijn. Is er bij jullie geen optie om niet-rijdend lid te zijn? Daarbij ben je wel betrokken bij de vereniging maar draag je niet af bij de KNHS. En is stukken goedkoper!
Mocht je wel weer wedstrijden kunnen gaan rijden maak je jezelf toch zo weer rijdend lid...

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:43

Tja, erg moeilijk om te beslissen hoor.
Zou wel symphatisant kunnen blijven, maar goed dat is ook weggegooid geld wat dat betreft.
Gewoon lid blijven kost € 200,- per jaar. En dat is een hoop geld.

Je hebt wel gelijk Esther. Helpen kan altijd natuurlijk.
Ik ga nog wel mee op concours om te helpen bij kennissen. Die spreek ik normaal ook, dus tja. Maar dan nog valt het me zwaar na 15 jaar.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:50

Bij ons kost niet rijdend lid 60 euro per jaar en dan kun je meedoen met onderlinge wedstrijden e.d. Toch altijd wel leuk om in elk geval een aantal wedstrijdjes per jaar mee te pikken. Maar verschilt per vereniging. Bij mijn vorige vereniging was niet rijdend maar 25 euro per jaar.

Als je een bepaalde band hebt met een vereniging is het idd moeilijk er afstand van te doen door een lidmaatschap op te zeggen. Dus lijkt me bovenstaande dan een gulden middenweg.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:54

200 euro per jaar :wow: Jeetje, wat een bedrag! Ik betaal maar iets van 60 euro als startend lid.
Ik zou het zeker opzeggen, zonde van je geld! Moet je eens bedenken wat je voor die 200 euro wel niet kan doen. Verenigingen hebben (naar mijn ervaring) altijd vrijwilligers tekort, dus dat komt ook zeker goed, zeker als je al zo lang lid bent!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:56

Ik merk dat de vereniging waar ik lid van ben dus duur is.
Heb de rekening er ff bijgepakt. Ik betaal € 200,- per jaar voor rijdend lid zonder les. Ik ga vragen wat 't kost om lid te blijven maar dan niet rijdend. Ik laat 't wel even weten hiero!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:07

Dat is inderdaad fiks! Ik betaal 160 per jaar met les. Daar komen dan nog wel startkaart en coupons bij. O ja, en de wintercontributie voor de bakhuur.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:00

Wat een bedrag zeg!! Ik ben lid van een vereniging die 50 euro per jaar kost als rijdend lid.
Ik zou mijn lidmaatschap afmelden of dondateur worden. Daarnaast zou ik wel aangeven dat je beschikbaar wilt blijven als vrijwilliger. Vaak zijn ze daar al heel blij mee!!

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:00

200 euro is wel een hoop geld.
Helpen kan altijd, daar hoef je geen lid voor te zijn.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:23

ik zou opzeggen maar in de brief vermelden dat je wel beschikbaar blijft om hand en spandiensten te verlenen.