wanneer is de proef klaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

wanneer is de proef klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 08:31

Naar aanleiding van een ander topic vraag ik mij iets af. Wanneer ben je klaar met de proef? In het topic zeiden ze na het afgroeten. Dan mag je belonen en ben je klaar. Je krijgt echter ook een cijfer voor het verlaten van de rijbaan bij A. Dus het lijkt mij dat je daarna pas klaar bent en mag belonen. Lijkt mij lastig punten voor een jury als het laatste onderdeel om de hals hangend gereden wordt. Dus: proef klaar en belonen na afgroeten of pas als je A gepasseerd bent?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:34

Volgens mij is bij A in stap de baan verlaten een "vrij" onderdeel, en wordt dus ook niet beoordeeld, en dan is het na het groeten dus klaar. Correct me if im wrong
Laatst bijgewerkt door Joto op 06-10-10 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:34

Inderdaad zoals Joto zegt, direct na het groeten.
En het verlaten van de ringen wordt al jaren niet meer beoordeeld.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:36

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:36

Je proef stopt nadat je afgegroet hebt bij X. Daarna kan je dus belonen en rechtsomkeer maken richting de A. En je beloont toch ook geen halve baan lang door om de hals te gaan hangen?

stoer

Re: wanneer is de proef klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:38

Ik heb wel eens minpunten gehad toen ik na het rijden mijn paard uitbundig beloonde, maar dat was een onderlinge wedstrijd.. Doe het nu eigenlijk pas als we de ring uitzijn

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:19

Bedankt voor de antwoorden! Het was mij niet opgevallen dat er geen cijfer voor dat onderdeel staat, nu dus wel ;).
@oakland: doe ik ook niet hoor was een grapje :) ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:22

Zal mij een zorg zijn of je pas buiten de baan beloont of erin en ik zit ook niet te wachten op ellenlange stukken nog helemaal naar de A om vervolgens aan de andere kant pas de bak uit te kunnen.

Ik meld altijd gelijk als ik kom jureren dat deelnemers gelijk de bak uit kunnen.......en de volgende gelijk erin. Want dat levert ook vaak verwarring op, zodra de vorige afgegroet heeft, mag in principe de volgende de ring in! Scheelt mij tijd en zo kan de volgende combi mooi alvast de ring verkennen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:33

_Marianne schreef:
http://knhs.nl/objects/00001178.pdf
Even een voorbeeldproefje.

Je kunt dus geen punten krijgen voor dit onderdeel, maar wel strafpunten wanneer dit nodig zou zijn.

Wanneer krijg je dan strafpunten bij dit onderdeel? Als je er geen punten voor kan krijgen kan je toch ook geen strafpunten krijgen voor dat onderdeel?
Of denk ik nou heel krom? :Y)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:35

Je proef is klaar, als je de rijbaan verlaat. Tenminste, zo zie ik het vaak op wedstrijden.

Op papier is het, na afgroeten.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:37

Je kan er geen strafpunten voor krijgen ;) de vroegere proefjes hadden wel een onderdeel tot de A. Toen mocht je ook pas na de ring belonen. Het was dan ook bv C M B A de rijbaan verlaten, dat is niet meer...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:38

Jaa idd. Dat weet ik ook nog. Ging dan altijd zo netjes mogelijk zitten.. :D
Maar je kan toch geen strafpunten krijgen bij dat onderdeel lijkt mij? :)
9 van de 10 keer kijkt de jury niet eens meer dan, zijn ze al bezig met de overige cijfers. Tenminste, dat is mijn ervaring als schrijver en ruiter.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:42

sterker nog als jij hebt afgegroet mag de volgende combi al gewoon de ring in komen.

Tegen mijn leerlingen zeg ik wel altijd, blijf gewoon netjes zitten en correct stappen. Ook al mag het niet als de jury twijfelt over de stap of houding en zit dan kan het verlaten van de bak wellicht nog even gebruikt worden om dit even te bekijken.

Dat doe ik dus zelf niet maar heb wel eens geschreven bij jury's die dat wel deden.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:42

Dat stukje telt ook niet meer mee als proef.. Maar meestal kom je bij A naar binnen en weer eruit, zal er daarom nog instaan... Je kan er geen strafpunten voor krijgen...

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 06:58

Helemaal duidelijk, bedankt allemaal! Ik zal op mijn wedstrijd wel even kijken wanneer de volgende combi de ring in gaat.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:08

jury schreef:
sterker nog als jij hebt afgegroet mag de volgende combi al gewoon de ring in komen.

weer wat geleerd, ik altijd maar braaf wachten tot de vorige de ring verlaten had..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:38

heb vorige week de A niet eens afgereden, maar ben na X meteen de bak uitgegaan :+
nog nooit gemerkt dat dit minpunten op leverde,want heb dit wel vaker gedaan,vooral als de volgende er al inzat, of als het teveel uitliep

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:41

Ik ga altijd heel braaf naar A omdat ik wel eens een jury heb gehad die het heel zwaar afstrafde als je dat niet deed.
Kan me wel voorstellen dat je als jury zegt dat het niet hoeft. Het heeft natuurlijk totaal geen zin om (in mijn geval) helemaal naar de andere kant van de bak te gaan als je naast de C de bak moet verlaten.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:24

Nou, ik heb daar wel een keer commentaar op gehad. En nog -2 ook. Ben het niet weer vergeten en verlaat nu altijd netjes via A de rijbaan.
Belonen met klopje op de hals doe ik wel eerder. Teugels helemaal los pas na de A en het eventueel om de hals hangen ook :=

Ik moest toen trouwens ook naast de C de rijbaan verlaten maar mooi dat meneer de jury het wel erg vond :o L*llig hoor als je terug geroepen wordt met dat commentaar.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:41

Ik heb wel eens gezien dat iemand commentaar kreeg omdat zij eerder dan A de bak verliet. Jury legde toen uit dat het verlaten van de bak wel een proefonderdeel is, maar je er gewoon geen punten voor krijgt. Als je dus zou gaan draven, krijg je wel gewoon minpunten.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:38

Ik heb wel eens commentaar gehad dat ik de bak netjes moest verlaten. Ik groette altijd, stapte iets naar voren en keerde zo om de bak uit. dus gewoon zo snel mogenlijk zegmaar :+

maar de jury vond dat niet mooi, maar ze kunnen je geen punten ervoor geven..

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:54

nee, want er staat een grijs vakje, dus ze kunnen er geen cijfer in zetten (:

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:02

na het groeten mag je natuurlijk op de hals kloppen, maar officieel is de proef pas klaar als je A hebt gepasseerd ;)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:01

Gister wedstrijd gehad. Bakdeur zat bij C dus na het groeten mn paard beloont en meteen de bak uitgegaan. Heb er verder niets over gehoord dus doe het voortaan gewoon zo!

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:50

Als er staat dat je de rijbaan mag verlaten, dus als je voorbij de eerste hoek ben.