Als je niet VOLLEDIG om de ring heen kunt, mag je al de ring in. Dat is dus meestal het geval bij indoorwedstrijden. Dit geldt vanaf de klasse M1, tot en met de L2 mag je altijd de ring al in.
Ook al doet de ringmeester het, ik doe het ook nog altijd zelf even, vind ik wel zo netjes!
beemst36
Geplaatst: 29-09-10 12:15
Bij ons zit de jury vaak boven, ik rijd dan net zo lang rondjes in de bak (je kan er niet volledig om heen rijden) totdat de jury dan een seintje geeft en dan start ik snel
Vanaf het M1 buiten de ring binnenkomen als de accomodatie het toelaat. Wacht wel met binnenkomen op het seintje van de jury. Dit kan zijn door het belletje of door het opsteken van de hand. Wanneer je niet buitenom de ring kan mag je gewoon net als in het B en het L in de ring rijden en vanuit daar je proef starten na het teken van de jury.
Officieel mag je de bak verkennen als je niet rondom de bak kunt rijden. Helaas zijn er wel juryleden die hier moeilijk over doen. Ik zou het gewoon even informeren bij de ruiters die je voorgegaan zijn. In ieder geval succes.