roosje78 schreef:Alvast vooraf: ik wil niet bekritiseren of hard overkomen.
Ik vind nl niet dat doofheid een excuus moet zijn voor verkeerd rijden. Je hoort als ruiter de proef te kennen. Op het moment dat je voorlezer niet goed voorleest of dat je het niet hoort, zou je zelf zo verder moeten kunnen rijden.
Een communicatieset kan misbruikt worden en wordt daarom niet toegestaan in de wedstrijdring.
Om mijn standpunt verder duidelijk te maken: zelf ben ik ook doof aan een oor en ik zorg ervoor dat ik mijn proeven ken, en dat mijn voorlezer met de wind mee voorleest. Daarnaast leest ze alles voor op het moment dat ik in de buurt ben, en niet aan de overkant van de rijbaan.
In ieder geval succes met het aanvragen.
dat mag je vinden
maar ikzelf rij 2 paarden in verschillende klasses, en 4 proeven ga ik niet uit mijn hoofd kennen 
ik ken vaak de " moeilijke" stukken eruit,maar de grove lijnen is het altijd wat spannend 
en mjah.. ervaring leert nu eenmaal dat het niet werkt om te proberen alles uit mijn hoofd te stampen.
het feit dat ik nu al elke keer vaak concoursen stopzet omdat alle muziek etc uitmoet, lijkt me ook niet echt nodig
( en niet fijn voor de organisatie omdat ik weer eens " zeur" dat er teveel omgevings lawaai is. )
voel me er zelf vaan erg ongemakkelijk bij dat dit moet, maar anders is er veel te veel achtergrond " ruis" en hoor ik helemaal niets meer 
en een set is wel degelijk toegestaan in de ring 
mits je er dus dispensatie voor aanvraagt. was ook erg benieuwd of anderen er al ervaringen mee hadden ;j
@ Axel: ik kan helaas geen gehoor apparaat in hebben.
er ontbreekt iets in m'n oor, waardoor de versterking van het apparaat niet mogelijk is bij mij