Ik moet aanstaande zondag starten, door het hollandse (rot)weer mag ik maar een proefje starten. De wedstrijd vond zich namelijk eerst op gras plaats en dat gaat nu natuurlijk niet. Aangezien ze niet genoeg bakken hebben, is het dus alleen mogelijk om 1 proefje te starten.
Nu zie ik af en toe op startlijsten staan dat mensen vrijwillig 1 proefje rijden. Ik vind het voor een keertje niet erg dat ik 1 proefje met mijn pony mag rijden, maar ik zou er niet vrijwillig voor kiezen. Alleen vraag ik mij af waarom mensen ervoor kiezen om 1 proefje te starten?
De situatie is dan niet zo dat je op de wedstrijddag tegen een aantal problemen oploopt en daarom liever 1 proefje rijd. Maar ik heb het over de situatie wanneer je je inschrijft (enkele weken voor de wedstrijd) en dan voor 1 proefje kiest.
Voor een wedstrijd moet je je spullen netjes schoonmaken, je paard invlechten, laden, opzadelen, inrijden en dan start je na al die moeite maar 1 proefje? Ik vraag mij heel erg af wat de gedachten daarachter is? Zijn er mensen hier op bokt die het liefst maar 1 proefje starten?
Misschien is het een domme vraag met een heel simpel antwoord. Alleen ik vraag het mij al een tijdje af.

Groetjes,
Iris