jong paard starten

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hpfan

jong paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 15:04

hallo,

ik rijd al een tweetal jaar jumping. zondag moet ik voor het eerst op jumping met een jong paard. hij is 5 jaar oud en een tweetal jaar onder het zadel.

ik rijd hem voor iemand anders. het is een zeer aangenaam en werklustig paard. we zijn nu zo'n tweetal maand bezig met het springwerk en ik start hem nu zondag voor het eerst op concours. 70 cm, ja je moet ergens beginnen he.

de hoogte maakt me geen zorgen, maar gewoon het rijden op zich. ik heb er geen flauw idee van hoe hij zal reageren in de inrijpiste ik rijd vaak met 2 a 3 personen, maar nog nooit in grotere groepen gereden.

hebben jullie tips voor me?

een laatste bries staat eeuwig in het geheugen gegrift

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:10

Hey,

Wat leuk! Ik start ook in Belgie met mijn paard.
Welke club rijd je? trens / lrv?

Mijn paard is inmiddels ook 5 jaar, en gaat sinds ze 3 was ook mee op wedstrijd. Sinds een jaar nu ook jumpings.

Ik herken het wel wat je zegt. Jong, en nog niet veel gewend.

Ik ben ook vaak alleen op wedstrijd met mijn paard, dat maakt het ook vaak wat lastiger. Verder zorg ik er altijd voor dat ik er altijd ruim op tijd ben.
Indien er plaats is longeer ik meestal even van te voren, wat ik overigens met jumpings nooit heb gedaan, maar dressuur wel.
Na 2 jaar mee gaan op wedstrijd, dressuur of springen, of wat dan ook, blijft het gewoon nog steeds een tikkende tijdbom..
Maar misschien dat het bij jou wel mee gaat vallen. Ligt ook een beetje aan het karakter denk ik... 8-)

En dat je laag begint is alleen maar goed. Ik ben zelfs met "jumpings" van 50cm begonnen. Puur voor de ervaring en parcourservaring. Ben daarna pas gaan opbouwen.

Heel veel succes zondag!

Spike mijn allerliefste ventje...R.I.P. 01-02-2003 - 10-05-2006