Bij het losrijden liep hij lekker los door het lijf, hij voelde goed aan.
Toen ik in de laatste groep de ring in mocht begon er op het hoofdterrein pal daarnaast een shownummer waarbij een "Romein" in een strijdkar door een stel Haflingers werd voortgetrokken, dit onder het uitstoten van oorverdovende kreten en enorm veel herrie

Dat vond Rex wel machtig mooi om te zien en hij had dan ook veel meer aandacht voor de ring naast hem. Daardoor begon hij wel enorm te showen, maar natuurlijk niet echt op de goede manier; ik kreeg hem maar moeilijk verzameld én ontspannen (hij wilde wel passageren, maar dan met een enorme nek erop en om zich heen snurkend

De jury had gelukkig wel begrip en ging even koffie drinken totdat de strijd in de hoofdring afgelopen was. Daarna ging het beter, hoewel de stap geen pas fijn ging. Hij bleef maar dribbelen en druk doen.
Uiteindelijk had ik 67 punten, dus precies genoeg om door te gaan naar Ermelo. Als opmerkingen gaf Frank Jespers: een heel bijzonder paard met een mooi voorbeengebruik, goed bergopwaarts gebouwd. Mag nog iets sneller worden van achter en de stap was (natuurlijk) een aandachtspunt voor Ermelo. Later zei hij nog: echt een bijzonder paard, een heel leuk paard

Ik vind het al gaaf dat ik dit jaar door mag, nadat ik vorig jaar een schamele 56 punten kreeg (tis een beetje een laatbloeier