Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
liess1 schreef:sorry maar in mijn ogen is er dan rijtechnisch toch het een en ander niet voor elkaar. Op wedstrijd is het natuurlijk anders dan thuis,maar ik ben daar (als jury zijnde) echt niet van gecharmeerd als het paard even aangepakt wordt in de proef. Dan moet je toch even kritisch naar je training kijken en misschien wat proefgerichter trainen met begeleiding.
Mijn haf had in de M1 precies hetzelfde als het paard van TS, thuis liep ze goed haar proefje, in de ring was ze niet vooruit te branden, ze wist gewoon dat ik haar daar niks durfde te maken. Toen heb ik haar een keer echt aangepakt, heb haar zo op haar donder gegeven dat ze het sindsdien nooit meer gedaan heeft (we zijn nu Z1). moonprayer schreef:wel op een consequente manier, zoals je in de training ook zou doen, voorbeeldje: hij reageerd niet op je kuithulp, dan geef je hem met je spoor of hak een por, reageerd hij nog niet dan een schopje.
Aan het been, geen gel*ul!!!!!
liess1 schreef:sorry maar in mijn ogen is er dan rijtechnisch toch het een en ander niet voor elkaar. Op wedstrijd is het natuurlijk anders dan thuis,maar ik ben daar (als jury zijnde) echt niet van gecharmeerd als het paard even aangepakt wordt in de proef. Dan moet je toch even kritisch naar je training kijken en misschien wat proefgerichter trainen met begeleiding.
manubres schreef:Aranel: wat gebeurde er met je punten c.q. commentaar toen je je Haf in de ring flink had aangepakt?
Alleen op dat onderdeel (geloof dat het galop was waar ik haar aanpakte) had ik een vrij lage punt 
Gaat van kwaad naar erger als je niets doet en neen, dat kan je thuis inderdaad niet trainen. Heeft een jury commentaar zeg ik "ja" en "amen" en zo gauw die stopt met praten ben ik het alweer vergeten.
Wat dat betreft ben ik er van overtuigd dat ik het best weet wat ik met mijn dier moet doen, elk ander gebied luister ik en leer ik maar iemand die me komt vertellen dat ik niet mag aanpakken omdat dat niet leuk staat in een proef dat gaat over mijn hoofd heen ipv het ene oor ni en het andere weer uit.