Van België naar Nederland of vice versa

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Orlinapaard

Van België naar Nederland of vice versa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:01

Hallo,

Ik rijd Z1 in België (LRV) en ben van plan om binnenkort te starten in Nederland. Ik twijfel om meteen in Z1 te starten of toch beter wat lager, aangezien ik denk dat de concurrentie in Nederland sterker is.
Zijn er nog ruiters die van België naar Nederland zijn gegaan of andersom? Hebben jullie een verschil ondervonden qua niveau?

A horse is a poetry in motion

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:08

Je hebt weinig keuze denk ik, OF je geeft aan dat je al Z1 gestart bent in Belgie, laat de LRV het bewijs printen en stuurt dat mee op om in Nl Z1 te starten, OF je verzwijgt het en begint helemaal opnieuw in de B.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015
Nieuwe liefde Efuri <3

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:37

Oei, echt waar? Ben je daar heel zeker van? Zou ik wel k*t vinden, want terug van 0 beginnen zie ik niet zitten (paard is al 19 jaar) maar Z1 starten en dan iedere wedstrijd minpunten halen heb ik ook niet zo'n zin in... :n

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 21:04

Ok, laten we er dan maar vanuit gaan dat ik Z1 moet starten in Nederland..
Zijn er bokkers die ook de overstap hebben gemaakt van België naar Nederland of andersom? Wat was jullie ervaring?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:38

Hai hai, ik ben ook zowel LRV ruiter als KNHS ruiter :) Ik ben begonnen in Belgie, maar vanwege het dressuuronvriendelijke systeem in de winter bij de LRV, sta ik ingeschreven in Nederland. Wat ik merk : de concurrentie is inderaad sterker, máár het is gemakkelijker om winst te rijden. Zo hoef je ook echt niet bang te zijn dat je onmiddelijk verliespunten rijdt. Dan moet je echt een heel slechte proef neerzetten. In tegenstelling tot Belgie dan weer, waar ik op mijn vorige wedstrijd met 185 punten een verliespunt reed omdat ik toevallig bij de laatste 1/3 zat. :+ Dus je zult mssn minder vaak prijs rijden, maar voor winspunten word je individueel beoordeeld en dat hangt dus niet af van je resultaat in het klassement.

ZOEF !!
M1 dressuur, L startgerechtigd springen, L SGW

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 20:17

NathaxZoef schreef:
Hai hai, ik ben ook zowel LRV ruiter als KNHS ruiter :) Ik ben begonnen in Belgie, maar vanwege het dressuuronvriendelijke systeem in de winter bij de LRV, sta ik ingeschreven in Nederland. Wat ik merk : de concurrentie is inderaad sterker, máár het is gemakkelijker om winst te rijden. Zo hoef je ook echt niet bang te zijn dat je onmiddelijk verliespunten rijdt. Dan moet je echt een heel slechte proef neerzetten. In tegenstelling tot Belgie dan weer, waar ik op mijn vorige wedstrijd met 185 punten een verliespunt reed omdat ik toevallig bij de laatste 1/3 zat. :+ Dus je zult mssn minder vaak prijs rijden, maar voor winspunten word je individueel beoordeeld en dat hangt dus niet af van je resultaat in het klassement.

Ok. En zijn de jury's strenger dan in België?
Want bij LRV zat ik dit seizoen altijd in de middenmoot, maar ik had best hoge punten.
Als ik in Nederland ga rijden, kan ik dan dezelfde hoge punten verwachten?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:56

Sorry voor de late reactie!! Ik vind de jury's op een manier strenger ja.. Ze strooien minder snel rond met hoge punten omdat de punten écht betekenis hebben. Zo had ik laatst op een LRV tornooi 185 punten, maar behaalde daarmee een dermate lage plaats dat ik zelfs een verliespunt reed, terwijl dit in Nederland een echt goede score is waarmee je winstpunt rijdt, ongeacht hoeveelste je werd :) . Dus : uiteindelijk zal je ongeveer hetzelfde eindigen qua klassement als in Belgie, maar je punten hebben een totaal andere betekenis en er wordt niet zomaar mee 'rondgestrooid' :)

ZOEF !!
M1 dressuur, L startgerechtigd springen, L SGW

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:51

Ik heb nog nooit in Nederland gestart (in oktober eerste keer :D) maar heb al 2 Nederlandse lesgeefsters gehad die beide wel zeiden dat het niveau hoger ligt. Of in elk geval toch anders.. Bij ons scoor je punten als je keurig op de letter aanspringt, .. In Nederland mag er (volgens hen) meer tempo en swung inzitten. Iets gewaagder zeg maar..

www.voorjepaard.nl -Webshop voor paard & ruiter met leuke acties
*Whoever said money can’t buy hapiness, never owned a horse*

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-10 20:16

Ok, bedankt voor de informatie!
Ik ben erachter gekomen dat ik dispensatie kan aanvragen, zodat ik M2 kan starten ipv meteen Z1. Misschien dat ik dat dan maar ga doen.
Anders ga ik misschien voor teleurstellingen komen te staan...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie