Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als de organisatie het nog niet doet 
Ibbel schreef:Volgens mij is een wedstrijd op nat gras dé ultieme test om te bepalen of een paard zich draagt en op eigen benen loopt. Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet. Als je paard van achteren naar voren loopt, in evenwicht is, zichzelf inclusief ruiter goed draagt, zal je paard niet uitglijden. Heb je daar wél problemen mee, dan heb je niets op een dressuurwedstrijd te zoeken.
xSaarSaar schreef:Springen lijkt mij indd ook te gevaarlijk.
Glad gras is in princiepe niet zo gevaarlijk, het wordt pas gevaarlijk als het helemaal kapot getrapt is...
areke schreef:Ik heb vanmiddag ook op gras gereden (zaten flinke kaopt gereden modderige stukken tussen)
Zat er wel een beetje onzeker op, was wel bang dat ze zou gaan glijden.
Ik had er meer last van in mn gedachte dan mn paard in de ring, die heeft niet 1 glijer gemaakt.
Morgen start ik weer, stiften in en de ring in.
Zwelgje schreef:Dus als je paard zou glijden, loopt ie niet in evenwicht??? Als dat de Ultieme test zou zijn, dan zouden ze veel vaker wedstrijden op gras moeten houden of misschien wel in een modderpoel...da's pas een uitdaging
Ibbel schreef:Volgens mij is een wedstrijd op nat gras dé ultieme test om te bepalen of een paard zich draagt en op eigen benen loopt. Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet. Als je paard van achteren naar voren loopt, in evenwicht is, zichzelf inclusief ruiter goed draagt, zal je paard niet uitglijden. Heb je daar wél problemen mee, dan heb je niets op een dressuurwedstrijd te zoeken.
CoRiNa1983 schreef:ben vandaag naar een onderlnge wedstrijd geweest om te kijken, maar inrijden was eerst op het gras maar dat ging niet meer ze liepen echt alles aan gort waardoor het glad werd toen zijn ze uit geweken naar tarwe veld ernaast, maar was al snel zelfde probleem.
gelukkig voor de ruiters was de wedstrijd wel op zand en dat gind goed.
springen zou op gras zijn maar nu hadden ze een weiland, onder het zand gereden zodat er een zandlaag boven op het gras lag maar was nog hel glad, vele paarden schoven onderuit in de bochten terwijl ze dravend de ban rond moesten want galop was echt bijna niet te doen.