Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Frantic schreef:ander ras? die hebben toch ook hun eigen stamboek wedstrijden?
Die hebben stuk voor stuk hun eigen regelementen.
rechtrichten heeft niks met de KNHS te maken, waarom haal je dat soort dingen aan?
Bitloosrijden kan bij de KNHS ook al staat het in de kinderschoenen.
Wat voor een organisatie zou je daarnaast nog willen????
Urielle schreef:Op deze gronden zou ik het niet nodig vinden. Een goed gaand paard is een goed gaand paard, met welke methode en met welk paard het dan ook bereikt is.
Citaat:Ik wil dus niet de discussie wat correct trainen/rijden is maar of er naast de KNHS behoefte is aan een andere organisatie.
Citaat:En das nou net het probleem wat is een goed gaand paard?
Kijk eens naar een simpel voorbeeld van de schouder binnenwaarts
Die hoort gebogen te zijn OM het binnen been heen, maar veel te vaak zie je dat de heup naar buiten geplaatst wordt doordat de ruiter zijn binnenbeen naar achter legt.
Dan kan je volgens mij nooit spreken over een correcte lengte buiging.
En toch zie je dat soort ruiters met dikke winstpunten naar huis gaan!!??
Frantic schreef:Citaat:Ik wil dus niet de discussie wat correct trainen/rijden is maar of er naast de KNHS behoefte is aan een andere organisatie.
en:Citaat:En das nou net het probleem wat is een goed gaand paard?
Kijk eens naar een simpel voorbeeld van de schouder binnenwaarts
Die hoort gebogen te zijn OM het binnen been heen, maar veel te vaak zie je dat de heup naar buiten geplaatst wordt doordat de ruiter zijn binnenbeen naar achter legt.
Dan kan je volgens mij nooit spreken over een correcte lengte buiging.
En toch zie je dat soort ruiters met dikke winstpunten naar huis gaan!!??
Wat wil je nou dan voor discussie???
Neonlight schreef:Ja, de aangespannen sport heeft al jarenlang problemen met de KNHS. Beetje ondergeschoven kindje, en onze centjes gaan mooi naar de dressuur en springsport. Er is al vaker gesproken binnen de 3 aangespannen vereniging over afscheiding, maar dat mag weer niet...
Neonlight schreef:Ja, de aangespannen sport heeft al jarenlang problemen met de KNHS. Beetje ondergeschoven kindje, en onze centjes gaan mooi naar de dressuur en springsport. Er is al vaker gesproken binnen de 3 aangespannen vereniging over afscheiding, maar dat mag weer niet...
Beeeeeeeeh schreef:Overigens, de KNHS heeft zeker geen monopolie, volgens mij is het zeker mogelijk om zelf een vereniging op te richten die hippische wedstrijden organiseert onder eigen vlag en met eigen deelnemers.
Feetje schreef:Beeeeeeeeh schreef:Overigens, de KNHS heeft zeker geen monopolie, volgens mij is het zeker mogelijk om zelf een vereniging op te richten die hippische wedstrijden organiseert onder eigen vlag en met eigen deelnemers.
Alleen mag je dan als KNHS lid niet starten op dat soort wedstrijden, daar hebben ze dan wel weer voor gezorgd...
Noemen ze zgn "wilde wedstrijden" en als je daaraan deelneemt kun je zelfs een boete krijgen!
knollentuin schreef:oh? zou het echt zo zijn dat je als je deelneemt aan een wedstrijd bij een nieuwe club die op je manier van rijden,hoe je je paard afgericht hebt beoordeeld je niet meer bij de knhs lid zou mogen zijn?
Japeloup schreef:En kan je dan doorstromen naar internationaal als je niet bij de KNHS zit?
knollentuin schreef:oh? zou het echt zo zijn dat je als je deelneemt aan een wedstrijd bij een nieuwe club die op je manier van rijden,hoe je je paard afgericht hebt beoordeeld je niet meer bij de knhs lid zou mogen zijn?
Beeeeeeeeh schreef:Neonlight schreef:Ja, de aangespannen sport heeft al jarenlang problemen met de KNHS. Beetje ondergeschoven kindje, en onze centjes gaan mooi naar de dressuur en springsport. Er is al vaker gesproken binnen de 3 aangespannen vereniging over afscheiding, maar dat mag weer niet...
Dit is ook maar zeer relatief. Als je kijkt naar de aankomende WEG dan kost het vierspanteam evenveel voor de KNHS als alle andere hippische disciplines bij elkaar. Gezien het aantal starts bij alle disciplines wordt de 4-span equippe dan toch duidelijk gefinancierd door de andere disciplines
Neonlight schreef:En het is inderdaad zo dat je als KNHS-lid niet op een wilde wedstrijd mag starten. Nu ben ik via de rijvereniging lid en via de VHN. Als de VHN zich zou afsplitsen van de KNHS ben ik nog steeds lid via de rijvereniging. Bovendien mogen wedstrijd organiserende verenigingen niet wilde wedstrijden organiseren, dan ben je ook het haasje. Kortom, we zijn er aan gebonden.