vraagje over startkaart ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

vraagje over startkaart ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:51

Hoever van te voren kan je een startkaart bestellen?
en Coupons enzo.

kan iemand het me uitleggen ik ben nog nooit officieel gestart en zou het graag willen
weten :)

Mootje

Re: vraagje over startkaart ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:53

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:54

je kan gewoon altijd een startkaart bestellen. dan komen de eerste coupons ook ;)
daarna moet je telkens zodraje ocupons op zijn of je er nog maar een paar hebt nieuwe bestellen ;)
je startkaart blijft ook altijd geldig, tenzij je voor december aangeeft dat hij het volgende jaar niet meergeldig is ;)
Mopet je even met het secretariaat van je rij club overleggen ;) diestuurt meestal dan na een overleg met jou al je gegevens op etc.
Bedenk maar alvast eenleuke wedstrijdnaam ;)
Je paard mag je namelijk op wedstrijd een andere naam geven.
als je gaat overleggen met het secretariaat moet je paardwel gemeten zijn , moet trouwens elk jaar tot zn 8e ;)
Genoeg geinformeerd? anders pb je maar ;)

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:58

Edit zie dat een aantal mij ook al voor waren..

Mijn tip is lees de wiki eerst even door:

http://www.bokt.nl/wiki/Startkaart
en over wedstrijden:
http://www.bokt.nl/wiki/Wedstrijden
En KNHS:
http://www.knhs.nl//News.asp?ID=122
Startkaart kan je ten alle tijden bestellen, maar hou er rekening mee dat je voor hele kalenderjaar moet betalen 1 jan. tot 1 dec. is een bedrag. Dus bestel je nu dan betaal je net zoveel als dat je hem in januari al besteld zou hebben. Tenzij je enkel een startkaart aanvraagt speciaal voor 1 okt. tot 1 dec.
Wil je eind van het jaar bestellen voor 2011 wees dan niet te laat (dus niet nog eens eind december), zodat je zeker van bent dat je je startkaart op tijd binnen hebt. Hoelang het erover duurt voordat je startkaart binnen hebt hangt een beetje af van het tijd van het jaar.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:53

ik heb van alles doorgelezen
maar hoe lang van te voren kan je uiterlijk een startkaart en coupons aanvragen?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:26

nogmaals: Door het jaar heen maakt het niet uit. Omdat je toch voor het hele jaar betaald van jan. tot dec. Maar wil je enkel vanaf oktober dan moet je dat goed op je aanvraag vermelden dit inverband met halve prijs. Als je startkaart vanaf oktober wilt dan zou ik die nu aanvragen. (KNHS houd aan dat verwerking kost 2 tot 3 weken), als je zeker van wilt zijn als 1 okt. binnen is. Dan betaal je dus de helft voor okt tot eind dec. Wil je een startkaart voor 2011 dan moet je voor 30 november je startkaart aanvragen. Als je zeker van wilt zijn dat die 1 januari bij je thuis is.

Persoonlijk zou ik niet te ver van te voren je startkaart aanvragen je weet nooit wat er gebeurt. drie vier weken van te voren zal voldoende moeten zijn (enkel dus als je 1 januari binnen wilt hebben voor 30 november aanvragen)
Laatst bijgewerkt door Vadisha op 24-08-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:28

wat ze hier boven mij zeggen klopt ! :)

ik heb ook een vraag, ik hoop dat ik die in dit topic mag vragen anders moet ik er zelf weer een maken :P

als ik nu mijn startkaart aanvraag geld hij die dan tot eind van het jaar of niet ? of zou ik beter een startkaart na het nieuwe jaar aan kunnen vragen en is hij dan een heel jaar geldig ?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:31

Je vraagt nu een kaart aan, dan is ie geldig tot jij em weer stopzet, hij wordt gewoon in januari verlengd. Het is niet zo dat je elk jaar een nieuwe krijgt, wees er dus zuinig op.

Als je weet wanneer je voor het eerst wilt starten, zou ik toch wel 1,5 maand van te voren aanvragen, om zeker te weten dat ie op tijd is. Anders kun je echt niet starten...

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:32

ja maar dat verlengen kost dan toch weer geld ?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:32

lovesFIRE schreef:
wat ze hier boven mij zeggen klopt ! :)

ik heb ook een vraag, ik hoop dat ik die in dit topic mag vragen anders moet ik er zelf weer een maken :P

als ik nu mijn startkaart aanvraag geld hij die dan tot eind van het jaar of niet ? of zou ik beter een startkaart na het nieuwe jaar aan kunnen vragen en is hij dan een heel jaar geldig ?

Zie mijn bericht. Kunt kiezen tussen een die vanaf oktober ingaat dan betaal halve prijs, deze is net zoals anders maar geldig tot dec. Voor de rest maakt niet uit wanneer in het jaar je een startkaart aanvraagt je betaal dan voor jan. tot dec. ook al start je vanaf juli. Altijd tot dec. geldig. daarna moet je weer opnieuw betalen voor een jaar.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:34

kleinvosje schreef:
Je vraagt nu een kaart aan, dan is ie geldig tot jij em weer stopzet, hij wordt gewoon in januari verlengd. Het is niet zo dat je elk jaar een nieuwe krijgt, wees er dus zuinig op.

Is inderdaad zo dat je startkaart automatisch wordt verlengt. Maar je betaald er wel voor in januari. (eigenlijk net zo als met andere abonomenten)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:39

Bedankt ! ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:40

Dat klopt inderdaad Vadisha, was ik vergeten erbij te zetten!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:41

oke bedankt!

dus eigenlijk is het het beste als ik in januari een startkaart aanvraag ivm de kosten?
en die startkaart word automatisch verlengd?

TVerheijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:46

Ik heb past mijn startkaart aangevraagd.
Als je je bij een rijvereniging aanmeld krijg je waarschijnlijk bestanden door gestuurd die je moet invullen voor een startkaart en coupons dus. Als je die volledig hebt ingevuld stuur je het terug en regelt jou vereniging dat verder. Als je dat zelf moet regelen kun je via de Knhs zelf een formulier downloaden.
Een startkaart is een heel seizoen of een heel jaar dit kun je zelf kiezen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:48

Als je de kosten van een startkaart over een heel jaar uitstrijkt, dan kost 1 wedstrijd relatief minder. Stel, je vraagt hem nu aan, en rijdt dit jaar 3 wedstrijden. Dan kost 1 wedstrijd naast het startgeld en de coupons, dus ook nog een derde van de startkaart erbij. Vraag je em aan in januari en ga je in een heel jaar 12 keer starten, dan moet je de kosten van de startkaart door 12 delen, dat zijn dan de kosten die je bij de startgelden en coupons op moet tellen.

1 coupon kost 1 euro, startgeld voor 1 proef is gemiddeld 10 euro, is 11 euro. In bovengenoemde eerste geval deel je de kosten van de startkaart (55 euro uit mijn hoofd gezegd) door 3, is bijna 14 euro dat daar dan nog bij komt. 1 wedstrijd met 1 proef kost dan dus 11 plus 14 is 25 euro. In het tweede geval is het 11 plus 55:12 (ong. 4,50) is 15,50. Daar komen dan nog benzinekosten bij he!

Hihi, hoop dat je mijn rekensommetje een beetje snapt!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 23:05

ik wil mijn startkaart denk ik toch in januari aanvragen.
want over twee weken ofzo komt mijn nieuwe paard en die wil ik eerst lekker gaan trainen en dan start ik wel een keer in februari ofzo.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:55

Dat lijkt me heel verstandig dat je eerst eens gaat kijken hoe je nieuwe paardje loopt! Ga eerst elkaar goed proberen aan te voelen. Dan komen de wedstrijden wel! Te vroeg al op wedstrijden gaan kan een heel domper worden. Ik zou gewoon de tijd nemen. (En het is ook maar zo weer januari).

Boven mij wordt ergens gezegt dat je per sezioen aan kunt vragen. Hier heb ik nog nooit van gehoord. Enkel dat je na 1 okt hem voor halve geld aan kunt vragen en deze geld dus ook tot eind dec. (startcoupons zijn daar in tegen wel langer dan een jaar geldig)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:34

ik wil oook gaan starten alleen nu kom ik alleen al bij een vereniging al uit op meer dan 100 euro alleen voor registratie vermelding zeg maar ik ga daar niet eens rijden dat vind ik wel een beetje duur. Zijn er ook goedkopere?
En ik had nog een vraag weet iemand ponymeter in buurt van Groningen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:39

Likemaaike schreef:
ik wil oook gaan starten alleen nu kom ik alleen al bij een vereniging al uit op meer dan 100 euro alleen voor registratie vermelding zeg maar ik ga daar niet eens rijden dat vind ik wel een beetje duur. Zijn er ook goedkopere?
En ik had nog een vraag weet iemand ponymeter in buurt van Groningen?

Ik zou zeggen: start je eigen topic...
TS stelt heel andere vragen...