Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lovely schreef:Precies, dat vind ik dus ook. Laatst heb ik echter op een wedstrijd gezien dat de jury -2 noteerde toen de ruiter de regels volgde en de baan in ging om te verkennen. De jury wilde het niet hebben en vond het kennelijk nodig om -2 te noteren. Het wordt vanzelf een lange discussie en gelijk krijg je als ruiter niet gauw.
), gaven ze gauw toe!! _Esther_87_ schreef:Ik ben hier als ruiter eigenlijk heel simpel in. Indien mogelijk houd ik me aan de regels (dus B/L in de ring, vanaf M eromheen) maar gaat dat niet dan is het mij ook best. Ben ook weleens per ongeluk met een L paard om de ring heen aan het rijden maar dat is gewoon sufheid van mezelf.
Ik maak er met een M paard ook nooit een probleem van als ik niet om de ring heen kan en er dan toch niet in mag, dan beginnen we gewoon gelijk vanaf het voorterrein. Die beesten hebben het toch allemaal wel gezien, daar kan ik me echt niet druk om maken. Anderzijds ben ik met een jong dier dan wel blij als ik voldoende tijd krijg, maar zoniet, jammer dan. Is toch een leerproces, volgende keer beter.
Voor mij is dit dus geen punt van discussie, ik zal er niet moeilijk over doen.
En inderdaad, gelijk krijg je niet snel in zo'n geval, dus daar moet je voor je eigen rust/concentratie dan gewoon niet aan beginnen.
Lovely schreef:Kaatjemuts, goed aangepakt. Bij ons was het resultaat dat de score heel laag kwam en dan ook nog die -2. Het is bijna alsof je gestraft wordt als je in discussie gaat. Ik vraag me dan ook af of we daar heen moeten met onze sport en aangezien ik ook wedstrijden organiseer, ben ik er wel een beetje ongerust over.
..._Esther_87_ schreef:Ik ben hier als ruiter eigenlijk heel simpel in. Indien mogelijk houd ik me aan de regels (dus B/L in de ring, vanaf M eromheen) maar gaat dat niet dan is het mij ook best. Ben ook weleens per ongeluk met een L paard om de ring heen aan het rijden maar dat is gewoon sufheid van mezelf.
Ik maak er met een M paard ook nooit een probleem van als ik niet om de ring heen kan en er dan toch niet in mag, dan beginnen we gewoon gelijk vanaf het voorterrein. Die beesten hebben het toch allemaal wel gezien, daar kan ik me echt niet druk om maken. Anderzijds ben ik met een jong dier dan wel blij als ik voldoende tijd krijg, maar zoniet, jammer dan. Is toch een leerproces, volgende keer beter.
Voor mij is dit dus geen punt van discussie, ik zal er niet moeilijk over doen.
En inderdaad, gelijk krijg je niet snel in zo'n geval, dus daar moet je voor je eigen rust/concentratie dan gewoon niet aan beginnen.