Ik heb afgelopen winterseizoen een wedstrijd gehad in de Mortel. Wat is er gebeurd; - weggetje van parkeerplaats naar binnenbak was onbegaanbaar door de sneeuw. Pony's durfden daar dus bijna niet op te lopen. - liep gigantisch uit! Zonder reden!!? (ik zit er ongeveer 45 min. vantevoren op, maar nu heb ik dus 2 uur erop gezeten. De avond voor het concours checken we altijd of er uitvallers zijn, en als we op het concours aankomen ook.) - toen ik eindelijk mocht starten, (nadat eerst een ijzeren bak wat in een standje naast de ring had gestaan, over een paar richels naar buiten moest worden getrokken, en Bounty dus al helemaal over zijn toeren was), viel gelijk na het groeten het licht uit. Leuk, met een pony die in thuis in de bak al kijkerig is met het licht aan. En om dan te gaan rijden in een vreemde donkere bak, met allemaal 'enge' hoekjes, paarden aan de andere kant va de muur die gevoerd worden, enz. - proef dus al zeer triest begonnen, denk je dat ze het licht nog aan gaan maken?? Niet dus.
Even later als ik al uitstappend dit aan het verwerken ben, komen er twee mensen van het secetariaat naar me toe. Of ik misschien mijn proef opnieuw wilde rijden? (Ik zat er inmiddels al bijna twee en een half uur op!!!!!) Natuurlijk heb ik hun aanbod geweigerd, mijn schouders zaten al helemaal vast van de spanning en kon ik nauwelijks nog bewegen, laat staan mijn pony! Toen ik vroeg waarom ze het licht niet weer hadden aangemaakt, was dit het enige 'zinvolle' dat ze konden zeggen; Ja.. er was even een stroomstoring, en omdat het TL-lampen zijn wilden we ze niet aanmaken omdat we bang waren dat je pony zou schrikken al ze een keer zouden flikkeren! Nou mijn pony was juist bang omdat het donker was!!
Ik zou even flink indimmen en blij zijn dat de organisatie zn best voor je doet.
De uitloop is erg vervelend uiteraard maar soms zit een vereniging met overmacht.
Domino_x
Geplaatst: 15-08-10 20:33
ja ik vind dat je een beetje "hard" bent ! wat kunnen zij er aan doen dat er een lichtstoring was ?? dan stop je toch gewoon met de proef totdat er trug licht is + ze hebben je een tweede kans aangeboden, dat doen ze niet allemaal hoor dus een beetje positiever
Kabouterdans
Geplaatst: 15-08-10 21:38
Beetje minder mag ook wel, je kreeg nog een 2e kans van de organisatie en dachten blijkbaar echt wel mee met de vervelende situatie. Met sneeuw ga ik al niet op pad. Als je dan merkt dat het uitloopt stap je af en zet pony terug op de trailer als het te lang gaat duren.
De organisatie kan er niets aan doen dat het sneeuwt, kan niets doen aan een stroomstoring en kan weing doen aan uitloop, dat is vaak pech of een iets verkeerde planning. Ze hebben je een kans gegeven om opnieuw te starten en dat is heel netjes! Dat je er te vroeg op zit is je eigen schuld, je kunt zelf zien hoeveel je er nog voor je hebt als je erop gaat zitten. Als je dan toch te vroeg op zit hoef je van niemand te blijven zitten, je kunt ook afstappen en in een hoekje staan wachten. Dat jij van die dingen gestresst raakt is jou probleem, iets waar je zelf aan moet werken en niemand anders de schuld van kan geven.
Zonder een organisatie en al hun vrijwilligers rij jij geen wedstrijden, ben deze mensen dus maar dankbaar. Ze hebben het heel netjes op proberen te lossen, maar waarschijnlijk hadden ze het in jou ogen toch nooit goed gedaan...
sandervd
Geplaatst: 17-08-10 09:57
Ik vind dat je een beetje overdrijft..
Aan sneeuw kan niemand wat doen en aan een stroomstoring ook niet.
Dat ze vervolgens de lichten niet aan doen. Omdat ze zo vriendelijk waren er aan te denken dat jou pony daarvan misschien wel zou schrikken, moet je eigenlijk ook heel fijn vinden. Uitloop doet niemand wat aan, als er wat gebeurd ofzo loopt een wedstrijd gewoon uit. Daar moet je mee leren leven. En eigenlijk moet je de organisatie super dankbaar zijn, want je mocht je proef nog over doen ook als je dat gewild had. Dat gebeurd echt niet overal hoor
Ik denk dat je beter aan je eigen wedstrijd stress kan gaan werken i.p.v de organisatie overal de schuld van te geven.
ken je de uitdrukking mosterd na de maaltijd? of spijkers op laag water zoeken? je bent a een half jaar te laat en b de vereniging heeft je de kans gegeven ,in mijn ogen een gedane zaak. en gedane zaken nemen geen keer.
vaa
Geplaatst: 19-08-10 23:39
Ik denk dat het weinig nut heeft om nog te gaan rijden idd, en dat je de juiste keuze hebt genomen door te stoppen, want ik denk niet dat je er wat aan had gehad.
Jij hebt er voor gekoze ondanks de sneeuw op pad te gaan richting wedstrijd. Jij hebt (waarschijnlijk) niet geinformeerd bij het secretariaat of het programma uit liep.
Wie is er hier dan verkeerd bezig? Ga eerst eens bij jezelf kijken voordat je met je vinger naar een ander wijst!
xShanty
Geplaatst: 20-08-10 18:53
Als ik al 2 uur op mijn paard zit voor mijn proef, dan denk ik bij mezelf gvd ik heb het volledig verkeerd geplant en niet gevraagd of het in/uit liep. En dan begin ik niet eens aan mijn proef omdat ik al gespannen ben. Maar van het licht kan je de vereniging niet de schuld geven, van de sneeuw ook niet. En ik kan me niet voorstellen dat jij 1 uur voor je starttijd heb gevraagd of het uitliep en vervolgens nee heb gekregen.
Tja met sneeuw blijft mijn trailer thuis ben geen beroeps dus waarom risico nemen. Een ijzeren bak die weg moet vervelend wel een goede oefening en zolang op je pony zitten is toch echt een verkeerde planning. Je mocht nog een keer wat een aanbod.
Lowara
Geplaatst: 23-08-10 12:40
ik vind ook dat je een klein beetje overdrijft
ik heb het vorig jaar ook wel meegemaakt dat tijdens een concours ( notabene de regiokampioenschappen!) de lichten uitgingen tijdens het inrijden.
ik zat toen net voor de eerste keer in 2 maanden op mijn jonge 4 jarige ( dit was vanwege het extreme sneeuw weer) en natuurlijk NET in galop toen de lichten uitgingen. mjah.. niets aan te doen.. godzijdank kon ik redelijk snel stoppen,maar vond het wel doodeng want je zag geen hand voor je ogen, en er reden nog een paar andere paarden in die bak die aan het flippen waren en je zag ze niet. Uiteindelijk m'n parkoursje kunnen springen toen de lichten weer aan waren, en merkte wel dat m'n merrie wat uit haar doen was, maar goed.. ze heeft er wel van geleerd en is er absoluut niet minder om geworden. concoursen rijden gaat immers ook over goed om kunnen gaan met vreemde situaties, dus hier hoor je gewoon mee om te kunnen gaan. de vereniging heeft je nog een mooie kans gegeven, die heb je niet genomen, dus wat wil je dan?