Vanochtend moest Napoleon als eerste rijden in haar ring. Ik moest 's middags rijden en Zwelgje reed ook bij mij in de ring.
Oscar kwam ook gezellig nog even langs en dat was een leuke verrassing. Ik had namelijk nog niet er op gerekend dat ze vandaag er ook al weer bij zou zijn...
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe Napoleon en Prima er nu in het "echie" uit zagen. Zwelgje zie ik namelijk steeds vaker op wedstrijd en Oscar heeft al diverse malen gegroomd

Net zo'n kleine tien minuten voor ik de ring in moest zag ik twee mensen lopen, waarvan ik een vermoeden had dat dat wel eens Napoleon en Prima zouden kunnen zijn.
Ik nieuwsgierig als ik ben, quasi even gevraagd hoe haar paard heette.

"Napoleon" zei ze toen. Ok dat waren ze dus. Dus ik maar even meteen verteld dat ik Mickey was. Maar daarna moest ik natuurlijk verder losrijden dus heb ik ze voor mijn proeven niet meer gesproken.
Laiser was in het begin van het losrijden erg fris. Bijna net zo fris als gisteren, en toen heeft hij toch echt wel geprobeerd of hij me er af kon bokken }> .
Maar gelukkig kwam er steeds meer rust in zijn lijf en kon ik gewoon gaan rijden.
De eerste proef ging heel netjes en wachtte ik eigenlijk op een explosie, maar Laiser liep voorbeelding. Het was lang geleden dat hij zo'n nette proef had gelopen. Zo netjes, zo rustig, zoals het hoort eigenlijk

De tweede proef ging iets minder, maar nog niet echt rampzalig. Alhoewel, over de punten zal ik het maar niet hebben. Die waren echt zo slecht, terwijl Zwelgje, Oscar en ik het er over eens waren dat die punten echt niet terecht waren. Laiser had veel beter gelopen. Maar goed de jury had in die ring bij iedereen laag gejureerd. En dat terwijl hij anders altijd wel hoog punt.
Maar goed, daar ga ik me niet meer druk over maken.
Oscar en ik gingen samen met onze mannetjes wat drinken in de kantine waar de prijzenuitreiking zo zou volgen. Ik was nog geen kwartiertje weg. Maar besloot toch maar eventjes bij Laiser te gaan kijken. En dat was maar goed ook, want onderweg naar de trailer kwam er al een man me tegemoet om me te halen. "Als je nog een kwartiertje wacht heb je geen trailer meer over" zei hij.
Dus ik flink doorgelopen naar de trailer, daar vond ik een drijfnatte Laiser die compleet over zijn toeren was. Hij had zelfs zijn hoofd bij beide ogen kapot

Ik heb hem telkens was te eten gegeven, want dat hij inmiddels ook allemaal al op. En daar heb ik op de rest gewacht tot die terug kwamen. Gelukkig kwam Michel er al iets eerder aan, die vertrouwde het niet toen ik zo lang weg bleef. Dus toen kon ik nog even gaan kijken voor mijn punten, maar daar kwam Oscar al mee aangelopen. Van de punten van mijn tweede proef schrok ik echt die waren echt onterecht veel te laag.
Maar............. de eerste proef was heel goed gegaan. We hadden 163 punten en we waren 2de. Jaja Laiser en ik hebben een heuse beker met rode rozet

Ondertussen dachten we dat Laiser wel weer voldoende gekamlmeerd was om mee naar huis te gaan.
Maar dat was fout gedacht....
Oscar en man waren net weg gereden, en wij wilden ook gaan, maar Laiser werd helemaal gek.
Zodra we het deurtje dicht deden brak hij de tent af. Zo erg zelfs dat we behoorlijk bekijks trokken. Zwelgje kwam op het geluid af en zag dat het dus om Laiser ging.
Ik had al geprobeerd om de auto te starten en zo zachtjes weg te rijden, maar ik kwam niet eens weg. Zodra Michel het deurtje dicht durfde te doen schudden de trailer en auto van jewelste.

Uiteindelijk hebben Michel en ik de auto gestart en deed Zwelgje het deurtje dicht zodra wij wilden gaan rijden. Hij deed nog even flink moeilijk, maar langzaam aan werd hij rustig en eenmaal op weg ging het beter.
Thuis heb ik er hem een flinke douche gegeven en hem wat slobber gegeven. Toen hij helemaal was opgedroogd heb ik hem nog even in de wei gedaan, en daar staat hij nu nog rustig gras te knabbelen.
Jeetje dit was me de afsluiting wel zeg net zo voor de zomerstop.
Maar goed Laiser is uiteindelijk weer rustig geworden. Zijn wondjes vallen gelukkig mee. En we hebben het achtste winstpunt binnen.
Maar ik vraag me nog steeds af wat in vredesnaam de oorzaak was van Laisers paniek in de trailer...
PS Prima nog bedankt voor de lolly