Ik heb een vraagje over de handicapregeling, in het reglement staat het volgende:
Handicapregeling: a. Indien aan een rubriek met paarden minder dan acht combinaties deelnemen is het toegestaan deze rubriek in handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse. b. Indien aan een rubriek voor pony’s na samenvoeging van categorieën van pony’s, zoals beschreven in lid 1 van dit artikel, minder dan vier combinaties deelnemen is het toegestaan om deze rubriek in handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse.
Stel ik heb 7 paarden in de L2 dan zou ik die mogen samenvoegen met een naastgelegen klasse, bijvoorbeeld de L1 paarden, moeten er dan in de L1 ook minder dan 8 deelnemers zijn? Zoals ik het lees niet, maar ik kon het ook niet heel goed er uit opmaken. Graag jullie hulp!
Ik denk het zelf niet want er staat minder dan 8 deelnemers. Maar zo nauw wordt er door de KNHS vaak niet door op gekeken. Maar misschien wel door de deelnemers!
Ja maar je zegt l2 wil je met l1. een ander kan het zien als l1 met l2 voegen.
maakt niet uit, is nog steeds een naastgelegen klasse, hoger of lager maakt dan niet uit. L2 mag, als er minder dan 8 deelnemers zijn, worden samengevoegd met L1 of M1, maar niet met B of M2.