wedstrijdnaam en kleur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

wedstrijdnaam en kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:50

Hallo bokkers,

Ik ga vanavond mijn startkaart aanvragen, en daar moet je ook een wedstrijdnaam en kleur opgeven.
In het paspoort van mijn pony staat dat hij vosbont is, dit was hij wel als veulen, maar inmiddels is hij schimmel-bont. Moet ik hem dan als vosbont of schimmel-bont opgeven?
En hij heet Marco, maar dat vond ik zo'n verschrikkelijke naam dat ik hem zelf heb omgedoopt (dus niet officieel) tot Mickey, mag ik als wedstrijd naam dan Mickey opgeven, of moet ik dan Marco opgeven?

Alvast bedankt :)

kleinvosje

Re: wedstrijdnaam en kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:56

je moet opgeven wat er in de papieren staat. Naam mag je aangeven als Mickey.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:13

DAn geef je aan stamboek naam : Marco en SPORTnaam mickey.. en dat over dat met kleur.. zou ik even stamboek bellen of knhs.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 01:48

Je moet idd de kleur enzo overnemen uit je papieren. maar een wedstrijdnaam mag je zelf verzinnen, dat hoeft niet zijn eigen naam te zijn.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:11

Officieel moet je de kleur uit de papieren overnemen maar in jouw geval zou ik toch even de KNHS bellen :)
Er kan op wedstrijd raar opgekeken worden door de jury als er geen vosbonte pony in de ring is en sommige maken daar echt een punt van :) Dat geeft vaak extra stress voor een proef omdat je dan nog even moet gaan aantonen dat het toch echt de goede pony is... ;) Even bellen dus!

mich24gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:28

Als je een startkaart gaat aanvragen moet je een pagina uit je paspoort kopiëren waar de gegevens van de pony opstaan, daar mag je niks aan veranderen, maar je kunt wel een sportnaam aanvragen en de paspoortuitgever bellen over de kleurverandering.;)deze kan dan even langskomen en beoordelen.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:31

Mijn paard was op zijn papieren bruin toen ik een starkaart aanvroeg. Hij is schimmel en ik kreeg al snel commentaar over de kleur. Nu is hij bruin geboren en schimmel geworden.
Ik moest na overleg mijn papieren naar het KWPN opsturen met foto en toen is het veranderd in "schimmel bruin geboren". En geen gezeur meer over de kleur!!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:00

Ik denk dat het even veranderd moet worden, want stel dat je paard wordt na gekeken of hij klopt, zowel met startkaart als met paspoort dan is het niet zo handig.