nog starten of toch gisteren als afsluiting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

nog starten of toch gisteren als afsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:53

Hoi,

Sinds 3,5 jaar rijd ik Nevada op wedstrijden, samen hebben we nu tig winstpunten in het Z2, 2 winstpunten in het ZZL en zijn we bij de Young Riders aan de start verschenen. Omdat dit haar top is, had ik afgelopen winter besloten dat seizoen nog een paar keer te starten in het ZZL en dan te stoppen met deze merrie. Vanwege het slechte weer heb ik toen geen van deze wedstrijden meer gereden, waardoor de laatste wedstrijd samen half juli 2009 was. Ook heb ik Nevada in de winter niet meer fanatiek getraind, ze werd wel door iemand anders nog op M1 niveau gereden.

Een paar weken geleden zag ik in de buurt een mooie kur op muziek wedstrijd, en omdat ik voor mijn idee mijn wedstrijdcarrière met Nevada nog moest afsluiten en ook tijdelijk geen andere wedstrijdpaarden heb, deze opgegeven. Gisteren was het zover, na 2 weken goed getraind te hebben en nog een les te hebben gehad, verschenen we aan de start in het Z2. De proef verliep nog niet helemaal zoals ik wilde en er waren wat foutjes, maar over het algemeen was ik zeker tevreden, vooral ook omdat het al lang was geleden dat we weg waren geweest. De score viel me dan ook heel erg veel mee, ik kwam uit op een 3de plek met 69%, dus erg netjes. Van beide jury's ook voor het technische gedeelte hoge scores, dus we kunnen het blijkbaar nog steeds.

Nu had ik eigenlijk besloten dat dit mijn laatste wedstrijd zou worden, maar nu het zo goed ging, begint het toch weer te kriebelen... Ook mensen die er gisteren waren zeiden dat het zonde was om nu te stoppen, met meer training zou het de volgende keer nog beter moeten gaan. Nu heb ik ook al wel een leuke wedstrijd nog gevonden om op te geven voor over 4 weken en heb ik de komende weken ook meer tijd om te trainen, dus eigenlijk lijkt het me wel weer erg leuk. Van de andere kant ben ik ook bang dat het dan alleen maar weer tegen kan vallen en we nu een geslaagde afsluiting hebben gehad.

Zelf heb ik al wel een idee over wat ik wil, maar graag hoor ik van jullie nog wat jullie aanraden, zodat ik mijn keuze welbewust maak.

Joto

Re: nog starten of toch gisteren als afsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:56

Zolang het goed gaat... Lekker door gaan en genieten van je merrie! Komt vanzelf een keer dat je denkt, dit was een mooie afsluiting, maar zolang het nog lekker gaat! Wie houdt je tegen? :D
Veel succes nog

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:57

Ik proef uit je woorden dan je de keuze om WEL te starten al gemaakt hebt. Gewoon doen, zeker als je nu alweer op 69% zit en het niet goed genoeg naar jouw zin ging!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:01

gewoon lekker blijven door rijden, zéker als je paardje en jij er nog veel plezier aan hebben;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:04

als jij na hele ppos eruit weer zo scoort weer lekker aan de slag, waarom zou je merrie aan haar top zitten? waarop had je dat gebaseerd? is het het verschil van subtop en z-2? voor jezelf bedenken of je doorgaat en kijken of de zz-l dan niet tegenvalt qua scores,gaat het goed lekker doorgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:08

knollentuin schreef:
als jij na hele ppos eruit weer zo scoort weer lekker aan de slag, waarom zou je merrie aan haar top zitten? waarop had je dat gebaseerd? is het het verschil van subtop en z-2? voor jezelf bedenken of je doorgaat en kijken of de zz-l dan niet tegenvalt qua scores,gaat het goed lekker doorgaan

Merrie is echt aan haar top, merk dat ze gewoon heel veel moeite heeft met het gaan zitten achter en scoren in ZZL ook duidelijk lager dan in Z2. Als doorga heb ik sowieso besloten alleen nog Z2 te starten, ben in het ZZL te vaak teleurgesteld geweest en vind ook niet eerlijk naar paard toe om weer te proberen, weet dat ze altijd alles voor me geeft maar dat ze het gewoon echt heel zwaar heeft.

Tot wanneer zouden jullie doorgaan? Gewoon dit jaar nog afmaken of eerder/later?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:09

Heel verstandig dat je zo redeneert. Ik zou het tot het einde van het jaar vol houden dan, dat is niet heel lang meer, en dan kun je langzaam afscheid nemen van de sport met haar!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:26

ja je ziet het lekker reeel iig. als de subtop te zwaar is voor haar lekker z-2 starten dat mag tot in den eeuwigheid en dan zoek je toch alleen de leuke\gezellige concoursen op ,of alle met n kur op muziek rubriek? gaan voor je plezier!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:29

Ik zou gewoon dat doorgaan op Z2 en kijken hoe dat gaat, gaat dat niet gewoon lekker rustig aan!
Goed hoor dat je zo denkt aan je paard

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:39

En vind je het een optie om gewoon Z2 te blijven rijden, af en toe leuke wedstrijd, kuurtje of zo?
Gewoon voor de lol?
Zonder druk en dat het moet?
En met een ander paard echt verder gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:42

Bedankt voor alle reacties, jullie hebben me ook wel overtuigd gewoon nog lekker te blijven starten met Nevada. Zoek dit jaar nog wat leuke concoursen, heb er nu sowieso al 2 wedstrijden op de planning staan die ik wel wil opgeven, afhankelijk hoe die gaan en ik qua tijd zit, plan ik wel weer verder :D

Heb nog 2 andere paarden klaar staan om straks wedstrijden mee te gaan rijden, hiervan is de ene echter pas 3 jaar oud (en mag dus vanaf april L1 starten) en is de andere pas sinds deze week weer onder het zadel, na 1,5 jaar niks gedaan te hebben en was daarvoor alleen zadelmak. Dus voor nieuwe jaar weer meer dan voldoende uitdaging lijkt me!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:43

goede keuze :j
anders gewoon inderdaad wat leuke Z2 concoursen starten, en erheen gaan omdat het LEUK is om te gaan.
zo te horen vind je merrie het nog leuk, en jijzelf ook. dus waarom stoppen :D

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:49

Goede keuze :) Ook eerlijk naar je paard toe!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:22

goede keuze!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:34

Ik zeg goede keus. Zolang jullie er nog plezier inhebben en het nog mogelijk is zou ik zeker gewoon eens zo af en toe er 1 meepakken. Kan ook erg leuk zijn voor je paard even van de dam!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:12

zoals je eigen gevoel al zegt: doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:11

Heb ondertussen een wedstrijd opgegeven!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:51

goedzo! ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:09

Goedzo! Zolang het allemaal lukt kan het makkelijk.

geldaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:47

zolang het goed gaat zouik doorgaan *D

Breumelhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:04

Ik zou nog lekker verder gaat zolang het goed voelt.