Met E pony in bij de D pony's starten(HC)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met E pony in bij de D pony's starten(HC)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:27

Hoi,

Ik ben nu 1 keer op (spring)wedstrijd gestart met mijn E pony. Dit ging verre van geplant en want hij sprong gewoon niet. Nu heb ik een aantal weken geleden geholpen bij parcours bouwen tijdens een wedstrijd. En zag daar verschillende meiden met een D bij de C pony's starten. En daarna met die zelfde pony ook bij de D's. Maar eerlijk gezegd weet ik niet zeker of het steeds de zelfde pony was..

Mijn vraag is dus. Is het mogelijk om met mijn E DB te starten. En daarna nog een keer EB (zelfde wedstrijd). Dit wil ik (mits mogelijk) zodat mijn pony wat meer vertrouwen krijgt op wedstrijd. Aangezien ik 80cm met oefen springen altijd foutloos rijd. Dus wie kan mij vertellen of dit toegestaan is?

Groetjes Nina

Anoniem

Re: Met E pony in bij de D pony's starten(HC)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:29

Lijkt me niet he.. Dan zou je ook met een paard bij de pony's mogen springen en alle prijzen wegkapen :+
Ik zou dan een keer HC meespringen bij een lagere categorie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:30

heel simpel, nee. Iig niet officieel, mss dat een vereniging je wil matsen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:31

In de titel staat er ook bij eventueel HC, voor zover ik weet mag dat gewoon bij HC hoor, TS :) Anders even bellen naar de rijvereniging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:31

Ik bedoel ook HC, niet voor de prijzen dat lijkt me logisch ;)

hmm vreemd. Een lagere cat. is er niet aangezien ik B start. En het oefenspringen hier in de buurt geeft geen problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:32

imd schreef:
In de titel staat er ook bij eventueel HC, voor zover ik weet mag dat gewoon bij HC hoor, TS :) Anders even bellen naar de rijvereniging!

Dat stond er eerst niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:32

imd schreef:

Ah daar heb ik wat aan! Dus HC mag ik wel bij de D pony's starten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:33

Anoniem schreef:

hmm vreemd. Een lagere cat. is er niet aangezien ik B start. En het oefenspringen hier in de buurt geeft geen problemen

D is een lagere categorie.. Een lagere klasse is er idd niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:33

Relaxed schreef:
imd schreef:

Dat stond er eerst niet ;)

Ik heb mijn OP niet veranderd hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:34

Relaxed schreef:
Anoniem schreef:

D is een lagere categorie.. Een lagere klasse is er idd niet :n

Oja blond :o Maar dan heb ik iig mijn andwoord en zal ik even de vereniging mailen waar ik mijn volgende wedstrijd wil rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:35

Anoniem schreef:
Ik heb mijn OP niet veranderd hoor ;)

Ik heb het in de titel eerst niet zien staan.. Maar zoals ik wel al aangaf, HC mag je wel een lagere categorie starten. Gewoon even overleggen op de wedstrijd zelf of van tevoren met het secretariaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:35

Klopt, dat stond er niet. En ik betwijfel of het wel HC mag, aangezien je niet startgerechtigd bent in die rubriek.

reglement springen schreef:
5. Hors Concours starten
Indien een Wedstrijd Organisatie met instemming van de jury een geregistreerde combinatie gelegenheid wenst te geven om hors concours (buiten mededinging) te starten, mag dat worden toegestaan, echter met inachtneming van de navolgende bepalingen:
a. Hors concours (buiten mededinging) starten is toegestaan in de klasse waarin men reglementair startgerechtigd is of in een lagere klasse. Indien de combinatie in de rubriek waarin zij startgerechtigd is zowel voor klassering als hors concours wil starten, dan dient het parcours voor klassering als eerste te worden verreden.

en DB is niet een lagere klasse maar een andere categorie. Mara wie weet wil de vereniging wel meedenken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:36

Dit is gewoon terug te vinden in de reglementen. HC hoor je aan de normale reglementen te voldoen, dus in principe mag het niet. Maar ja... bij sommige verenigingen kan je ook HC starten zonder coupon in te leveren, dus wie weet! Waarom niet gewoon de 90cm oefenrubrieken meepakken? Hier in de regio zijn er voldoende oefenwedstrijden tot het 120cm beginnende bij 30cm!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:36

Kun je niet BB starten op wedstrijd? Dan start je wel in een gewone wedstrijdring, de hoogte verschilt per vereniging, soms is het 10 cm onder wat je normaal in de B zou rijden soms is het nog lager.

Voor je pony maakt het waarschijnlijk niet echt uit of het 80/90 is, dus misschien is het ook de wedstrijdspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:39

@ mootje: hier in de buurt zit 1 manege en daar is iedere woensdag oefen springen. idd beginnend bij 40cm tot 150cm als je wil. Maar daar ken ik en hij inmiddels de bak. En het is de spanning op een echte wedstrijd die zorgt dat hij niet springt(het is ook voor een deel mijn fout dat hij niet springt)

BB starten word hier niet veel gedaan(zie iig niet vaak staan dat het mogelijk is) En het is idd wedstrijd spanning. dat hij niet springt. Aangezien we thuis ook 1.10m kunnen springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:55

er is hier in de omgeving heel wat oefenspringen. Ik neem aan dat je zelf Asten bedoelt, maar bv Uden heeft ook iedere week oefenspringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:05

Lielle schreef:
er is hier in de omgeving heel wat oefenspringen. Ik neem aan dat je zelf Asten bedoelt, maar bv Uden heeft ook iedere week oefenspringen.

Nee op vd pol in eindhoven ga ik wekelijks. Asten wist ik ook ja maar daar ben ik nog nooit geweest. En weet ook niet welke dag het is? (ook woensdag?) Uden wist ik niet. Daar zal ik ook eens een keer achteraan gaan.. Dat is misschien wel een goed idee om dan eerst nog een aantal keer naar asten en uden te gaan.

Edit: zie dat springen in asten op vrijdag is. Dat is de reden dat ik daar nooit heen ga. Aangezien ik altijd op vrijdag springles heb. Maar uden is woensdag dus daar ga k de volgende keer heen :) Dankje voor de tip!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:08

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:11

Anoniem schreef:
@ mootje: hier in de buurt zit 1 manege en daar is iedere woensdag oefen springen. idd beginnend bij 40cm tot 150cm als je wil. Maar daar ken ik en hij inmiddels de bak. En het is de spanning op een echte wedstrijd die zorgt dat hij niet springt(het is ook voor een deel mijn fout dat hij niet springt)

BB starten word hier niet veel gedaan(zie iig niet vaak staan dat het mogelijk is) En het is idd wedstrijd spanning. dat hij niet springt. Aangezien we thuis ook 1.10m kunnen springen.

Dan zou ik echt gaan kijken of je ergens BB kunt springen onder 'wedstrijdomstandigheden' als het dan toch nog niet gaat en je toch 3 wg hebt, krijg je nog een minuut de tijd om verder te gaan. Dus de kans dat je rondkomt is dan een stuk groter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:01

Lielle schreef:
Uden is ook op woensdag, Asten weet ik zo niet.
Scum @ [WD-K] Oefenspringen per regio

maar geen idee of dit nog up-to-date is?

Geen idee, Maar op de site van uden heb ik het een en ander gevonden, iig erg bedankt!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:06

Reglementsvraag, hierbij een slotje.