de ring uit met bordjes en dan....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

de ring uit met bordjes en dan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 08:47

hoihoi

binnekort wil ik met mijn paard proberen te starten binnen bordjes,
ik zie hier nog wel erg tegenop omdat zij nog flink slingert van de spanning in de proef en ik er denk ik zo omheen beland of uit...

ik vroeg me af, hoe vaak mag je de ring uit zonder gediskwalificeert te worden?
en heb je dan een verliespunt? voor mij is dit niet duidelijk in het reglement.
ik wil het best proberen maar als mij dit een verliespunt kan opleveren moet ik er nog even flink over nadenken.
ik start L1.

bedankt!!

EngeltjeS

Re: de ring uit met bordjes en dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:49

Misschien een tip:
Kan je thuis op het land niet een bak maken met bordjes? Zodat je hier op kunt oefenen? :)

Verder weet ik geen antwoorden op je vragen, sorry.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 08:49

nou op het moment kan dit niet nee....
het is een goede tip hoor, bedankt! maar er is nu thuis geen mogelijkheid voor en het erge is dat ze thuis helemaal niet zo spant maar op wedstrijd wel dus gaat het thuis waarsch. wel oke.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:51

Als je paardje nog zo hard slingert, dan moet je mss maar afvragen of je echt al aan wedstrijden toe bent.
Je paard moet toch op eigen benen kunnen lopen en daar hoort zelfhouding, kanaliseren zeker bij.

In principe kan je uitgesloten worden, vanaf de eerste stap dat je paard volledig buiten de piste staat.
Zowieso, met een slingerend paard denk ik niet dat je direct aan een winstpunt zult komen en idd meer risico zult lopen op verlies.

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:56

Als je buiten de ring gaat, heb je officieel gezien de ring verlaten en is dus uitsluiting.
Misschien moet je eerst oefenen bij iemand met een grasland. Ik denk niet dat je heel snel een verliespunt hebt in het L1 maar met binnenkomen en andere figuren moet je toch je paard wel aardig rechtrichten. Misschien moet je in je bak proberen op de binnenhoefslag te rijden. Zo heeft hij geen steun van de zijkant en oefen je hem recht te richten.
Succes!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:58

Bij alleen bordjes (dus geen hekjes) 1e keer uit de ring/om een bordje heen = min 2, 2e keer = min 4, 3e keer is uitsluiting en 2 verliespunten.
bij een afgesloten ring met hekjes (of iets anders) 1e keer uit de ring = uitsluiting en 2 verliespunten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:59

Is HC starten om het een keer te ervaren dan geen optie?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:09

Reglementsvraag, hierbij een slotje.