Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:14

Ik heb 'in de wandelgangen' gehoord dat er nieuwe KNHS-dressuurproeven aan gaan komen. Is er iemand die weet wat er staat te gebeuren?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:17

zou kunnen..... om de vijf jaar toch nieuwe proeven?

Dat ze het M2 maar aanpassen, daar moet je in 1 proef op een paar meter draaien in galop (bijna een pirouette vanuit de hoek :P )
en dat gaat straks niet lukken met dat grote slagschip van mij :o

Hier even ook een stipje!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:23

Daar heb ik ook het e.e.a over opgevangen.
Zo zou er in het M2 een eenvoudige galopwissel komen te zitten. In het Z1 de vliegende en in het Z2 de kwart pirouette.

Of dit ook allemaal waar is weet ik ook niet, het is allemaal van horen zeggen ;)

_Anneruth

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:34

Ja, dat heb ik ook vernomen. Ben erg benieuwd naar wat er van klopt. Dat zou wel heel pittig worden.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:38

Het zou er alleen maar beter van worden denk ik maar eerst maar eens zien wat er van waar is :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:38

Wanneer zijn deze proeven eigenlijk ingegaan? Eens in de 5 jaar is ook wat ik dacht dus denk dat het dan wel zo'n beetje zou kunnen :)

Ben benieuwd dan hoe ze worden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:40

Onze huidige proeven zijn van 2006. Dus dan zouden de nieuwe proeven vanaf 2011 gaan gelden.

Waarom denk jij dat het er alleen maar beter van wordt, Pres?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:43

Het nivo zal een stuk omhoog gaan in ieder geval.
Zal pittiger worden.

Maar het doel is om te remmen voor de ZZ licht. Er stromen teveel mensen door die onder het niveau rijden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:43

Wel in dat geval hoop ik dat de B proeven weer aangepast worden....die zijn zoooo ongeloofelijk saai.

En het L1, omdat ik helemaal kierewiet wordt van het lichtrijden-doorzitten-lichtrijden-doorzitten en dat allemaal binnen een half rondje.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:45

Yep, Oversized zit in de groep (als ik het goed heb)
Ze kan je er meer over vertellen zo ver dat de bedoeling is ha ha ha Wel begrepen dat het Z2 meer richting ZZL gaat met een kwart pirouette en dat in het Z1 een vliegende wissel getoond moet worden voor het M2 geldt dan weer dat daar een eenvoudige wissel moet worden gereden... Niveau wordt zwaarder, ik ben benieuwd! Leuk!!!! Hoop dat ze dat 3 mnd achter elkaar dezelfde proef ook weer wijzigen

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:52

Suzanne F. schreef:
Het nivo zal een stuk omhoog gaan in ieder geval.
Zal pittiger worden.

Maar het doel is om te remmen voor de ZZ licht. Er stromen teveel mensen door die onder het niveau rijden.

Alweer?? de ZZlicht proef is nu al makkelijker (de proef op zich dan hè, niet het niveau van rijden) dan de Z2 proef. Als t nu nog moeilijker wordt, tjees....
Ik hoop dat ze deze keer iets minder dominante personen in de commissie zetten, zodat iedereen (in de commissie dan) een stem heeft en kan uitbrengen...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:53

Oeh die 3 maanden vond ik eigenlijk wel fijn! Zeker nu ik meerdere paarden rijd in verschillende klassen, is het toch wel prettig als je de proeven een beetje kent...met iedere maand een andere raak ik volgens mij helemaal in de war haha.

Verder vind ik het ook niet erg als het M2/Z1 nog wat zwaarder wordt, zie nog best wel combi's in het Z rondhuppelen waarvan ik me echt afvraag hoe ze daar gekomen zijn...Hoop wel dat ze het M1 dan ook wat aanpassen, M1-M2 vind ik wel pittig. Vroeger zat er trouwens ook gewoon travers en wending om de achterhand in het M1 vond ik niet zo'n probleem...
Ach eigenlijk vind ik alles wel leuk zolang maar niet de B en L proeven nog simpeler worden...dan gaan we echt de verkeerde kant op wat mij betreft...

Nouja, afwachten maar weer :D

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:56

Klopt het dan ook dat de moeilijkheidsgraad in de Subtop hetzelfde blijft?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:56

Tweety, Dit is niet echt het topic voor dat soort vragen!

Ik mag hopen dat ze de proeven (in de B & L1 met name) aanpassen en dat er meer proeven komen. Je rijdt 6 maanden in het jaar dezelfde proeven.... Zo ongelofelijk saai en over de 36 voltes in één proef (bij wijze van spreken) nog maar te zwijgen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:57

Dat wat jij schrijft, had ik ook gehoord Scandicnr1. Ben benieuwd wat de moeilijkheidsgraad in de L wordt.

Ik vraag me af of het moeilijker maken van de Z-proeven de manier is om de doorstroom naar het ZZ licht te ontmoedigen. Als dat het de manier moet zijn, ontmoedig je ook een heleboel ruiters/paarden die de Z al moeilijk genoeg vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:57

Moderatoropmerking:
Off topic reacties en oneliners zijn verwijderd. Evenals stipjes, die zijn niet nodig.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:02

Ik hoop inderdaad ook dat de B en de L1 iets minder simpel worden. En vooral omdat als je een tijdje in die klasse rijd, het oersaai wordt. 6 maanden in het jaar dezelfde proeven... Buh. Dat mag van mij ook veranderd worden!

Ben in ieder geval benieuwd!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:04

Ik vind het wel een uitdaging als er weer nieuwe proeven aan zitten te komen, ook ik hoop dat we dan weer terug gaan naar elke maand een andere proef. Verder vind ik het een goede zaak als de proeven zwaarder worden gemaakt, maar zal er dan ook een regeling komen voor een overgang naar deze proeven? Stel: je start dan net Z2, maar bent nog niet klaar voor de kwartpiroutte (of je start Z1 en de vliegende wissels zitten er nog niet op). Of wordt je dan min of meer gedwongen om maar eventjes thuis te blijven?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:05

Ik hoorde er laatst ook wat over, maar die meid zei dat het nog wel even kon duren ofzo dus wellicht in 2011? :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:06

hoop dat het niveau verschil dan meer gelijk wordt zeg maar...
dus niet dat de B en de L1/2 makkelijk zijn,
en dan vervolgens de M1 en M2 weer een heel stuk moeilijker,
het moet wat meer gelijdelijk worden :P

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:10

@Monica, 2011 lijkt me ook heel normaal, want 2010 is nogal kort dag.

@M_D_H, vind je echt dat het nog niet geleidelijk gaat hier in NL, moet je eens naar België kijken. Ik vind juist dat hier in NL best een mooie opbouw bestaat tussen de proeven, natuurlijk is er altijd wel iets voor verbetering vatbaar, maar over het algemeen bekeken.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:12

Ja snap ik jaggie, maar ze kunnen niet halverwege het in of uitdoor seizoen beginnen dus vandaar dat ik zeg wellicht 2011 en dan zomerseizoen ofzo?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:13

Oja, Jaggie, ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Stel je bent er nog niet klaar voor. Daarnaast ben ik ook benieuwd of ze de leeftijdsgrenzen ook aan gaan passen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:13

Mootje schreef:
Ik mag hopen dat ze de proeven (in de B & L1 met name) aanpassen en dat er meer proeven komen. Je rijdt 6 maanden in het jaar dezelfde proeven.... Zo ongelofelijk saai en over de 36 voltes in één proef (bij wijze van spreken) nog maar te zwijgen!

Ik hoop tegen die tijd allang de B uit te zijn, maar kan inderdaad bevestigen dat het dodelijk saai is. Niet alleen voor de ruiter, ook het paard.
Ben benieuwd of de proefen inderdaad veranderen en hoe ze worden.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:14

Als er iets gewijzigd word dan verwacht ik dat op 1 April 2011.