zenuwachtig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxOrlando

zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 14:27

Hallo Allemaal ,

Als ik meot springen ben ik altijd super zenuwachtig..Maar als ik de baan in kom en dan heb gegroet -en dat is goed gegaan- ben ik dat over het algemeen niet , met een dressuurproef ben ik alleen maar zenuwachtig als ik voor de FK moet rijden of een selectie maar anders niet...
Wat doen jullie meestal tegen de zenuwachtigheid?

Groetjes Melissa

Schoentje

Re: zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:59

Wat kan er nou fout gaan bij binnenkomen en groeten op een springwedstrijd? Niet veel, daarna ben je niet meer zenuwachtig, je maakt jezelf dus eigenlijk druk om niets.
Probeer bij zenuwen je zelf af te leiden, kijk een beetje rond of je wat leuks ziet, klets met je collegaruiters, vertel een mop, etc. Probeer dus vanalles te doen om de spanning te breken. Lukt het zelf niet, laat dan iemand anders af en toe een grap of gekke opmerking maken.
Als je de spanning net voordat je de ring in gaat nog niet weg hebt, adem dan een keer goed door je neus in, hou even vast en adem door je mond weer uit. Dat werkt ook vaak wat ontspannend.

cheneda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:23

Op de nuchtere maag een banaan eten... Ze zeggen dat daar rustgevende stoffen in zitten, of een goede borrel.. Let wel op: 1 borrel niet de hele fles anders kon dat binnenkomen en groeten ook nog wel eens mis gaan.

Heel veel succes, blijven ademhalen en veel plezier.....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:38

cheneda schreef:
Op de nuchtere maag een banaan eten... Ze zeggen dat daar rustgevende stoffen in zitten, of een goede borrel.. Let wel op: 1 borrel niet de hele fles anders kon dat binnenkomen en groeten ook nog wel eens mis gaan.

Heel veel succes, blijven ademhalen en veel plezier.....

:') _O-
en zelfs een flinke borrel wil niet helpen als je zenuwen hebt.
heb vorig jaar een halve fles opgezopen vlak voor de proef, maar behalve dat ik alles vertraagd hoorde, weinig verschil in zenuwen gehad ( en koppijn de dag erna }:0 )
zelf slik ik altijd wat druppels Valeriaan, en moet zeggen, dat dit altijd ontzettend goed helpt om in ieder geval iets meer rust te krijgen, waardoor mijn zenuwen een stuk minder worden.
enige nadeel; je wordt er flink moe van paar uur later.
en ook hierbij, NIET een overdosis nemen, want dan ben je zo stoned als een garnaal >;) :') en kun je de rest van de dag/avond blij naar een putje op de muur gaan staren ( spreek uit ervaring)

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 14:01

Haha , de hele fles zal ik neit opdrinken denk , daar worden me stijlpunten denk ik ook niet goed vsan denk ik :|

Minaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:27

Een banaan eten inderdaad :') en tja, veel is er niet aan zenuwen te doen behalve er gewoon vertrouwen in hebben!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:32

Zenuwen, onbetrouwbare dingen zijn het.
Lastig.

Denk dat als je wat ervarener bent en je paard ook en je hebt als team meer meegmaakt, dat het vanzelf minder wordt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:11

Er zijn al veel topics geweest met dezelfde vraag. Gebruik even de zoekmachine.

Ik zal deze op slot zetten.