Zadelproef met mijn fjord...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floor3

Zadelproef met mijn fjord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:47

Hallo allemaal,

Ik ben net lid geworden van bokt en bij deze mijn eerste bericht/vraag. Na het lezen van berichten op de forums, werd ik enthousiast en heb ik mij aangemeld. Leuk en handig om tips van anderen te lezen. Ik weet nog niet of ik de vraag op de juiste plek hier stel, maar het is als volgt.... (als het niet goed, is hoor ik het ook graag).

Ik heb onlangs een fjord gekocht, Bjoyka. Ze is model merrie, behaald met de trekproef. Nu wil ik haar graag onder het zadel uitbrengen maar heb ik geen idee wat er van mij en haar verwacht wordt. Ik weet dat ze letten op haar gangen, gedrag enz. Maar dressuurmatig? Hoe ziet de proef eruit? Hebben julie hier een voorbeeld van?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

lido_4_ever

Re: Zadelproef met mijn fjord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:52

hoi hoi

zorg eerst dat ze lekker en een beetje netjes kan lopen mininaal een b proefje ze hoeft geen z te lopen vaak zijn de proefjes onder de man gewoon een dressuur proefje van de knhs
maar soms stellen ze ook zelf een proefje samen

heel veel succes ;)

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:53

owe ja verder wordt er van jou verwacht dat je je paardje goed onder controlle heb en dat je paardje allert is op je hulpen zonder dat je super zichtbaar je hulpen geeft

Floor3

Re: Zadelproef met mijn fjord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:57

Dank je wel! Dus kan ik samen met mijn instructrice ons richten op de B proef. Ze is nu 5 keer onder het zadel geweest en pakt alles erg goed op en lijkt het erg leuk te vinden. Hopen dat we samen een goede proef gaan rijden.

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:11

MariekeRzd schreef:
Dank je wel! Dus kan ik samen met mijn instructrice ons richten op de B proef. Ze is nu 5 keer onder het zadel geweest en pakt alles erg goed op en lijkt het erg leuk te vinden. Hopen dat we samen een goede proef gaan rijden.

tuurlijk gaat dat maar over haast het niet allemaal
je kan natuurlijk ook altijd nog voor je aan de keuring mee gaat doen info opvragen over wat ze van je paardje verwachten daar zullen ze niet moeilijk over doen