kampioenschappen vs winstpunten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denise82

kampioenschappen vs winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:17

Ik heb al een keer naar het KNHS gebeld, maar een antwoord is er nog niet uitgekomen (moet nog eens terug bellen) dus nu probeer ik het hier maar. Misschien heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee.

Ik heb een 5-jarige die op het moment M2 + 20 is. Ik mag in januari pas naar het Z, dus kan nog even doorhobbelen in het M2! Ik weet al wel dat ik door mag rijden tot M2 + 100 in principe, maar hoe dat nu precies met de kampioenschappen zit?? Ik mag nu 14 augustus naar de Brabantse kampioenschappen en dan mag ik dus niet op of boven de M2 + 30 komen wat ik ook gewoon niet ga doen. Maar hoe gaat dat dan van de winter? Dan zit ik waarschijnlijk al lang boven de 30 winstpunten, maar mag ik dan dus ook geen kampioenschappen rijden?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:23

waarom mag je nog niet naar het Z dan?

Fenna_s

Re: kampioenschappen vs winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:26

P_a omdat het paard nog niet oud genoeg is toch?

volgens mij mag je dan geen kampioenschappen rijden.. Probeer inderdaad de KNHS weer even te bellen.

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:29

Het paard moet 6 zijn om Z te mogen starten.

Verder weet ik dat er bij ons in de regio(gelderland) ook wel eens een combinatie op een kampioenschap is gestart met meerdere winstpunten(volgens mij 46 winst)
Maar je kunt het beste gewoon even bellen naar de KNHS

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:03

oh sorry ik wist niet dat je paard nog geen 6 was :o
ik zou idd ook gewoon nog een keer naar de KNHS bellen..

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:06

Ja dat probleem ken ik..
Ik zit er ook nog mee :(

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:23

Ik heb net via de mail nog een antwoord gehad: (voor iedereen met hetzelfde probleem! ;) )

Goedemiddag mevrouw Van den Dries,

Omdat u vanwege de leeftijd van het paard (klasse Z1 vanaf 6 jaar per januari 2011) niet mag promoveren naar de klasse Z1 dressuur heeft u de mogelijkheid om door te rijden in de klasse M2 dressuur ook al komt u over de 30 winstpunten heen. Tevens heeft u de mogelijkheid, omdat u niet kunt promoveren naar een hogere klasse, om Kampioenschappen te starten in de klasse M2 dressuur.

Dus we kunnen nog gewoon weg van de winter!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:30

Maar wat dan als de laatste selectiewedstrijd(en) voor de winterkampioenschappen 2011 in januari 2011 vallen, en je dan meer dan 30 wp in de M2 hebt? Dan gaat dat volgens mij niet op....
Dan zou je die laatste selectiewedstrijd(en) (die in 2011 vallen) Z1 moeten starten (vanwege de leeftijd van je paard mag dat dan, vanwege de punten moet je). Of mag je die dan ook nog M2 starten?
Ik zou als ik jou was een specifieker antwoord van de KNHS vragen.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:39

Als jou paard dan naar het Z1 mag mag jij niet meer m2 starten op die selecties.. want dan geld dat oneindigdoorrijden in de m2 niet meer en is het de bedoeling dat je overgaat naar het Z1.

Dan zul je dus de selecties die in 2010 zijn gewoon in het m2 moeten starten den de overige of kring in het Z1 in 2011

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 15:05

Ja, het loopt ook niet helemaal volgens planning. Ik wilde eigenlijk gewoon M1 starten in de zomer zodat ik dan de kampioenschappen nu in het M1 zou kunnen starten en dan de winter in het M2. Nu had ik na 4 proeven gereden te hebben al 10 winstpunten dus dan zou ik weer bijna niet weg kunnen en daar had ik ook geen zin in aangezien ik hem van de winter ook maar 3 keer had meegenomen.
Maar als de selecties inderdaad in januari nog bezig zijn; ben ik gewoon uitgereden. Ik ga nog maar eens verder op onderzoek uit. :D