springen pony's klasse bb?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisalotje

springen pony's klasse bb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 14:26

ik wil graag met mijn pony (d pony) ook gaan springen, ik rijd nu namenlijk op wedstrijden altijd dressuur en thuis spring ik elke donderdag in de springles. Maar mijn pony kent een echt pacours nog niet echt en helemaal niet op wedstrijden dus wil ik eigenlijk graag bb of cb gaan springen met hem, maar hoe werkt dat?
-hoe moet iik mij opgeven daarvoor.
-moet ik mijn coupons opsturen.
-kan je bb/cb op elk cc springen?

miepje17

Re: springen pony's klasse bb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:03

Meestal niet. Je kunt wel naar oefenparcours gaan en hier een hoogte opgeven. Maar voor een officieel parcours is er bij de pony's geen BB wat je bij de paarden wel hebt. Je start dan gewoon in de klasse B categorie D. Later kun je met flexibel springen wel een keer lager. Bijv. je bent L springen en je wilt nog een keer een B parcours springen. Let wel op met (selecties) en kampioenschappen start je in je hoogst gestarte klasse!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:04

bij ons in de buurt is wel bb voor pony´s maar weet niet of dat overal zo is.

ga eens op zoek naar een oefenwedsrijd of oefenparcours. daarvoor hoef je geen coupons

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:07

Bij ons heb ik er namelijk zelden over gehoord. Maar inderdaad informeer in je omgeving of het er is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:22

BB voor pony's bestaat ook gewoon hoor, is 20 cm onder de hoogte van het B-parcours. En nu met de impulsrubrieken is er helemaal veel vrijheid voor verenigingen om rubrieken onder B-niveau te organiseren :j

Je hoeft voor alles onder regulier B-niveau geen startkaart te hebben, maar je moet wel lid zijn van de KNHS. wedstrijdtenue is niet verplicht, goedgekeurde veiligheidshelm en laarzen/schoenen met gladleren chaps wel.