Blackout tijdens proef uit het hoofd, hulp van derden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Blackout tijdens proef uit het hoofd, hulp van derden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:34

Hoi

Misschien een wat rare titel, maar ik kon het niet echt verwoorden in dat kleine regeltje :+

Sinds een maand rijd ik mijn proefjes uit mijn hoofd, omdat mijn vader steeds erg benauwd is en geen puf heeft om mijn proefjes voor te lezen. Ik reed steeds één proef, maar vanaf dit weekend rijd ik er weer twee.

Nu vroegen we ons iets af. Wat nou als ik het even helemaal kwijt ben in de proef en niet meer weet wat ik moet rijden. Mag mijn vader, die aan de korte zijde van de ring mee leest in het boekje, me dan op pad helpen? Of wordt dat dan als hulp van een derde gezien?

Ik kies er natuurlijk bewust voor om de proef uit mijn hoofd te rijden, dus als iemand me dan weer op pad helpt, lijkt me dit een hulp van een derde.

Ik wil het zowizo nog aan de KNHS voorleggen, maar het kan natuurlijk ook geen kwaad om hier eens rond te vragen :D

Bedankt alvast.

Lielle

Re: Blackout tijdens proef uit het hoofd, hulp van derden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:35

nee, dat mag niet. Staat letterlijk in het reglement.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:38

Ok bedankt. Zou je me kunnen zeggen in welk artikel, want ik kan het zelf niet vinden.

Ik kon alleen dit vinden:
Citaat:
Artikel 116 - Hulp van derden
1. Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk
anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:41

Waarom laat je je pa anders niet gewoon met proevenboekje bij E of B staan en alleen lezen als hij ziet dat het nodig is?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:42

Dat is inderdaad ook een goed idee. Maar dan vraag me af of dat dan eigenlijk ook niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:42

Laat je 'm de rest van de proef playbacken :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:45

3. Uit het hoofd rijden:
a. Het uit het hoofd rijden van een proef waarvoor het niet is voorgeschreven is toegestaan. Wanneer een deelnemer het besluit heeft genomen om het programma uit het hoofd te rijden, moet deze daarbij blijven.
b. Het is - op straffe van uitsluiting - niet toegestaan dat de deelnemer vanaf een bepaald onderdeel het programma alsnog verder laat voorlezen.

artikel 115

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:45

Ha ik zie het al voor me :D

Ik heb ook het juiste artikel gevonden en heb dus een antwoord op mijn vraag. Ik heb het blijkbaar over het hoofd gezien toen ik in de reglementen op zoek was. :o

Citaat:
Artikel 115 - Uitvoering van de proeven
Knip
3. Uit het hoofd rijden:
a. Het uit het hoofd rijden van een proef waarvoor het niet is voorgeschreven is toegestaan. Wanneer een deelnemer het besluit heeft genomen om het programma
uit het hoofd te rijden, moet deze daarbij blijven.
b. Het is - op straffe van uitsluiting - niet toegestaan dat de deelnemer vanaf een bepaald onderdeel het programma alsnog verder laat voorlezen.
Knip

Edit: Tegelijk Lielle ;) Bedankt voor je reacties.
Laatst bijgewerkt door Helma_Amber op 30-06-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:46

Dat dacht ik ook al: gewoon lekker op normale toon praten bv, dat kost niet zoveel adem. Jij verstaat het dan misschien niet, maar hij leest de proef, reglementair weinig tegenin te brengen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:59

Zo heb ik het ook gedaan de eerste keer dat ik uit mijn hoofd wilde rijden. Iemand op normale toon de proef laten voorlezen en als ik haar dan aankeek, wist ze dat ze opeens veel harder moest praten :))

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:59

Reglementsvraag, en bij deze een slotje.