Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Esther_87_ schreef:Schrikt ze niet, of schrikt ze wel maar van niets noemenswaardigs?
Verder moet je even uitproberen wat je het beste de dag voor de wedstrijd kunt doen, rijden, longeren, of misschien is ze wel frisser al je haar die dag vrij geeft...dat kan je gewoon uitproberen.
Ook in je losrijtijd kun je gaan schakelen. Ik weet niet hoe lang je nu rijd, ik rijd ook dressuur met een vrij flegmatiek (hihi zeg maar gewoon lui) paard. En ik zit er niet langer dan 3 combi's voor me op. Dan gebruik ik 1 combinatie ongeveer om te stappen (5-7 min), de volgende om te draven en te galopperen in een lage lijn. Dan gaf ik even lange teugel, en vervolgens pakte ik hem op, paar overgangen rijden en starten.
Verder omdat je zelf al zegt dat ze zich afsluit, zou het ook kunnen dat ze het toch juist wel wat spannend vind allemaal. In dat geval is het enige wat je kan doen regelmatig gaan, het vooral leuk maken (lekker tutten, goed belonen, zelf netjes rijden) En dan zou het over een tijdje vanzelf beter moeten worden.

Haha, niet goed natuurlijk, maar ik was best blij met mn commentaar!