Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!
annelinnie schreef:knot naar hoe haar hals eruit ziet, dikke hals, kleine en vele knotjes, dunne hals mogen de knotten iets minder zijn en iets dikker.. (dit is het mooiste natuurlijk!)
Verder moet je gewoon zorgen dat je pony zijn manen er netjes ingevlochten uitzien, dit kan zijn in knotten maar ook in een hengstenvlecht..
Staart netjes uitkammen en er een beetje spray in doen, misschien kan je hem invlechten dan krult de staart morgen mooi!
En glimmend maken tjah: ik heb verzorgpony's bij een schapenboer die net zijn schapen aan het scheren is dus ik kan zo een lading vers, vet wol krijgen.. maar met een zachte borstel kan je heel ver komen.. en een extreem zachte borstel (ik heb hem van de welkoop) doet echt wonderen! Heel klein beetje (sla)olie op een doek en dan over je pony wrijven werkt ook prima!
merrievlecht vlecht je onderlangs, hengstenvlecht erop (dus bovenlangs)
Succes!
xnina schreef:annelinnie schreef:knot naar hoe haar hals eruit ziet, dikke hals, kleine en vele knotjes, dunne hals mogen de knotten iets minder zijn en iets dikker.. (dit is het mooiste natuurlijk!)
Verder moet je gewoon zorgen dat je pony zijn manen er netjes ingevlochten uitzien, dit kan zijn in knotten maar ook in een hengstenvlecht..
Staart netjes uitkammen en er een beetje spray in doen, misschien kan je hem invlechten dan krult de staart morgen mooi!
En glimmend maken tjah: ik heb verzorgpony's bij een schapenboer die net zijn schapen aan het scheren is dus ik kan zo een lading vers, vet wol krijgen.. maar met een zachte borstel kan je heel ver komen.. en een extreem zachte borstel (ik heb hem van de welkoop) doet echt wonderen! Heel klein beetje (sla)olie op een doek en dan over je pony wrijven werkt ook prima!
merrievlecht vlecht je onderlangs, hengstenvlecht erop (dus bovenlangs)
Succes!
dat van die slaolie ga ik proberen! lijkt me wel goed idee, had ik zelf nooit aangedacht.
badankt
maar volgens mij is het niet verplicht. En voor de verzorging krijg je meestal een 7. En een schone staart is ook erg belangrijk