hoe maak ik mijn pony wedstrijd klaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xnina

hoe maak ik mijn pony wedstrijd klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 17:30

hoi,
ik heb morgen mij eerste dressuurwedstrijd. nu wil ik alleen nog een paar dingen weten.

moet je perse knotjes? of mag wat anders ook?
hoeveel knotjes moeten het erzijn? ze zeggen een oneven getal is mooier. en je moet er 9 of 11 maken omdat dit er mooier uitziet klopt dit? ,mijn pony heeft erg dunne manen?
moet er ook een knotje bij zijn voorlok of mag die los?
krijg je hier nog extra punten voor bij verzorging?

kan iemand mij verder tips geven, hoe ik mijn pony mooier en glanzender krijg zonder chemische spullen te gebruiken? al die troep etc.

kan iemand mij hier bij helpen.

groetjes

VERAx

Re: hoe maak ik mijn pony wedstrijd klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:32

Knotjes hoeven niet persé, een mooie hengsten of merrievlecht mag ook, en los ook volgens mij.
Het maakt niet uit hoeveel knotjes.
Voorlok mag los.
Meeste jury's geven vaak standaard een 7.

Heel veel succes morgen :)

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 17:34

oke dankje. is een merrrievelcht het zelfde als een hengstenvlecht waqt is het verschil?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:35

knot naar hoe haar hals eruit ziet, dikke hals, kleine en vele knotjes, dunne hals mogen de knotten iets minder zijn en iets dikker.. (dit is het mooiste natuurlijk!)

Verder moet je gewoon zorgen dat je pony zijn manen er netjes ingevlochten uitzien, dit kan zijn in knotten maar ook in een hengstenvlecht..

Staart netjes uitkammen en er een beetje spray in doen, misschien kan je hem invlechten dan krult de staart morgen mooi :D!

En glimmend maken tjah: ik heb verzorgpony's bij een schapenboer die net zijn schapen aan het scheren is dus ik kan zo een lading vers, vet wol krijgen.. maar met een zachte borstel kan je heel ver komen.. en een extreem zachte borstel (ik heb hem van de welkoop) doet echt wonderen! Heel klein beetje (sla)olie op een doek en dan over je pony wrijven werkt ook prima!

merrievlecht vlecht je onderlangs, hengstenvlecht erop (dus bovenlangs)

Succes! :D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:36

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 17:39

annelinnie schreef:
knot naar hoe haar hals eruit ziet, dikke hals, kleine en vele knotjes, dunne hals mogen de knotten iets minder zijn en iets dikker.. (dit is het mooiste natuurlijk!)

Verder moet je gewoon zorgen dat je pony zijn manen er netjes ingevlochten uitzien, dit kan zijn in knotten maar ook in een hengstenvlecht..

Staart netjes uitkammen en er een beetje spray in doen, misschien kan je hem invlechten dan krult de staart morgen mooi :D!

En glimmend maken tjah: ik heb verzorgpony's bij een schapenboer die net zijn schapen aan het scheren is dus ik kan zo een lading vers, vet wol krijgen.. maar met een zachte borstel kan je heel ver komen.. en een extreem zachte borstel (ik heb hem van de welkoop) doet echt wonderen! Heel klein beetje (sla)olie op een doek en dan over je pony wrijven werkt ook prima!

dat van die slaolie ga ik proberen! lijkt me wel goed idee, had ik zelf nooit aangedacht.

badankt

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 18:01

xnina schreef:
annelinnie schreef:

dat van die slaolie ga ik proberen! lijkt me wel goed idee, had ik zelf nooit aangedacht.

badankt

nou zat ik net te denken als ik dat met die slaolie probeer, verbrand mijn pony dan niet in de zon?
want het wordt morgen warmer dan 25 graden was er gezegd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 07:45

het is maar een heel klein beetje. Je neemt een doek die goed absorbeerd en doet daar een beetje olie op. Laat de olie even intrekken in de doek en daarmee stof je het paard als het ware af. Begin op een plek waar veel haar zit.
Je kunt de doek met olie net voordat je opstapt ook nog even over je rubber laarzen heen halen.

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 07:48

oke bedankt ik rij niet met laarzen. ik mag met chaps rijden,vind ik zelf ook lekkerder rijden

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 08:08

Pas wel op dat je niet over de plek waar je zadel ligt met olie wrijft ;) Je zadel kan dan gaan schuiven. Veel succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:29

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:26

Heb je ook al op de wiki gekeken? Daar staat heel veel informatie over wedstrijden ;)

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:35

knotjes ja
ik had altijd 9 knotjes en de had de voorpluk los. Knotje op het hoofd staat ook altijd wel schattig :D maar volgens mij is het niet verplicht. En voor de verzorging krijg je meestal een 7. En een schone staart is ook erg belangrijk :D
Veel succes er mee!

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:53

bedankt allemaal!!!!!!!! ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:17