Ik wou jullie mening even horen over het nageven in de B
Mijn moeder jureert, ik schrijf vaak en dan als we de B jureren zie je vaak paardjes netjes nageven,
helemaal niks mis mee, dat is helemaal goed !
Maar.....
Dan krijg je de ruiters in de ring die zagen , het paard gewoonweg in de 'krul' trekken.
Die paarden lopen dan verschrikkelijk tegen de hand en heel gespannen , waardoor er van het doorzitten al helemaal niks meer komt.
En de paarden worden er gewoon nukkig van.
Dan denk ik moet dit nou echt,
Want in principe in de B, hoeft het paard nog niet per sé de hele proef na te geve, kijk het moet niet zo zijn dat het paard met ze hoofd omhoog loopt of tegen de hand in werkt,
maar nu komt wat ik wil vragen aan jullie:
Ik vind dat als het paard kleine stukjes nageeft, en de hele proef gewoon lekker ontspannen loopt dan is dat zeker puntwaardig, wij zien liever het paard onstspannen dan al de hele proef in de krul( ik weet dat er paarden bijzitten waar dit heel makkelijk bij gaat en gewoon de hele proef nageven maar daar gaat het nu niet om.) Dit geld vooral bij de wat jongere paarden.
Wat vinden jullie, graag met onderbouwd commentaar
(dit is niet bedoelt als een reltopic of als NOG zoon nagefelijkheids topic , mijn bedoelingen hiermee zijn gewoon dat mensen inzien dat niet iedere jury (Eigelijk bijna geen jury) een proef wil zien waarbij het paard wel nagefelijk loopt , maar niet ontspannen)
, en natuurlijk geven we het aan op het protocol,
Is toch ook niet leuk, steeds zo'n grote teleurstelling voor jezelf?!