inschrijfgeld subtop, reeel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

inschrijfgeld subtop, reeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:39

Was net even wat vraagprogramma's aan het bekijken voor de subtop-wedstrijden binnenkort, omdat ik misschien toch weer een keertje ZZL wil gaan starten als afsluiting van onze 'carriere' omdat dat van de winter vanwege het slechte weer niet meer was gelukt. Nu zag ik tot mijn grote schrik dat de inschrijfgelden echt steeds hoger worden, terwijl het prijzengeld alleen maar lijkt te zakken (niet dat daar kans op hebben, maar voor het idee). Mijn zin om ZZL te gaan starten is nu alweer een stuk minder, start liever nog gewoon Z2 nu en wat wedstrijden kür op muziek.

Toen ik vorig jaar wat ZZL heb gereden, betaalde ik vaak 12.50 euro per proef. Bij diezelfde verenigingen betaal je nu al 17.50 euro per proef, wat dus voor 2 proeven neerkomt op 35 euro! Dat vind ik echt erg veel worden, voor dat geld kan ik sowieso 3, en misschien ook wel 4, proeven Z2 starten, waarbij ik en meer kans heb op prijs, en het prijzengeld hoger ligt.

Is het voor meer ruiters een reden om minder te starten in de subtop en langer in de basissport te blijven of ben ik gewoon een aansteller en valt het inschrijfgeld allemaal wel mee?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:43

nee hoor het startgeld wordt steeds hoger en als je in de prijzen zit heb je geregeld geen prijzen geld maar blik en een lintje..of gebruiksvoorwerpen,de ergste was [vond ik ] 3e worden van de 26 starts en een lintje en een hoevekrabber winnen,zo een met een borsteltje eraan.. :D maar ja starten blijf je toch wel want je wil verder komen toch?

sporter

Re: inschrijfgeld subtop, reeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:47

En daarom kun je beter gaan springen :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:50

:D helemaal mee eens! en ik heb gesprongen heus! tot en met het l en dat vond ik hoog zat!!!
dus nu lekker veilg dressuurmuts :P [lang leve de vooroordelen]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:59

Knollentuin: ik weet dat met dit paard ZZL echt de top is, hoger komen we gewoon niet meer, dus daarvoor hoeven we ook niet meer te starten. Vandaar dat het ook zo ontzettend veel geld vind!

Sporter: wat heb ik verder aan deze reactie?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:05

haike schreef:
Knollentuin: ik weet dat met dit paard ZZL echt de top is, hoger komen we gewoon niet meer, dus daarvoor hoeven we ook niet meer te starten. Vandaar dat het ook zo ontzettend veel geld vind!

Sporter: wat heb ik verder aan deze reactie?

Zo beetje snel op je teentje getrapt.
Dan zal ik een reactie geven waar je wel wat aan hebt. Als je op dat nivo in de sport mee wil doen dan moet je niet janken over een paar centen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:07

Ben niet zo snel op mijn teentjes getrapt hoor, maar vond dit zo'n cliché uitdrukking dat ik wel benieuwd was waarom je dit wilde vermelden, want denk dat je in de hogere klasses springen ook vergelijkbaar inschrijfgeld betaald? (niet in thuis, dus kan zijn dat het helemaal fout heb)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:11

Mijn reactie was niet echt op jou gericht maar op knollentuin aangezien die over prijzen geld begon. Leek mij vrij duidelijk.
Bij springen liggen de startgelden vaak nog een stuk hoger op grote concoursen dan. alleen is daar het prijzen geld beter dat was mijn punt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:13

misschien is de reden wel dat er veel minder ZZ-L juryleden zijn, die vaak ook ver weg wonen, en met 28 ct. de km tikt dat best aan.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:14

Totdat je 4 wp behaald hebt in het ZZlicht, mag je nog steeds Z2 blijven rijden. Dus het is niet of of, maar en en.
Laatst bijgewerkt door setteke op 30-05-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:15

Komt dat niet gewoon omdat er ook veel minder subtop wedstrijden zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:16

Ja is wel behoorlijk omhoog gegaan in vergelijking met vroeger de NVDR. Maar ja alles is duurder geworden. Paardensport is gewoon heel duur en hoe hoger je het beoefent, hoe duurder het wordt.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:17

Je kan bijna ieder weekend kiezen uit meerdere subtop wedstrijden, dus dat is niet zo weinig. Alleen het prijzengeld is inderdaad niet al te best.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:18

Het is voor mij wel een reden om niet over te gaan na de Z2.
Vindt het inschrijfgeld veel te hoog zeker in verhouding met het prijzengeld. Het is wel een hobby maar toch....

Bij het springen heb je vaak een stuk beter prijzengeld maar ook daar heb je startgeld 10 euro en prijzengeld 1e prijs 17,50. Dan heb je iig je startgeld er uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:18

setteke schreef:
Totdat je 4 wp behaald hebt in het ZZlicht, mag je nog steeds Z2 blijven rijden. Dus het is niet of of, maar en en.

Dat weet ik, en daar maak ik ook dankbaar gebruik van ;)

Wilde nu alleen nog een paar wedstrijdjes inschrijven om met dit paard echt te kunnen afsluiten, onze top is behaald en ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Nu twijfel alleen of niet beter gewoon Z2 en kür kan starten, en dan nog 1 wedstrijdje ZZL, scheelt toch een hoop in de kosten (en dan zijn de ZZl-wedstrijden vaak ook nog veel verder weg, en wagen rijdt ook niet gratis). Vind het jammer dat het inschrijfgeld zo hoog ligt, toch niet echt motiverend.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:24

Haike, dat wordt je eigen keus :D .
Maar het inschrijfgeld is inderdaad erg veel (heb nog altijd 15 euro per proef betaald) en het gaat volgens mij nog omhoog. En het ligt allemaal niet in verhouding; wat de jury krijgt voor een dagdeel, de km vergoeding (ze zitten er toch ieder weekend weer, dus het moet dan ook wel een hobby zijn), en uiteindelijk het prijzengeld.
Het kan niet uit als deelnemer, maar paardensport is een hele dure sport, dus ach ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:27

Dat weet ik, en is ook niet echt een vraag aan jullie omdat ik zelf moet bekijken wat ik ermee doe.

Ben wel benieuwd of er meer mensen dit als reden zien dus niet (veel) te starten in de subtop.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:24

:n veel te hoog :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:47

Er zitten bij elke proef 2 juryleden dus dat kost al dubbel,de wedstrijden zijn niet voor het oprapen,wat setteke zegt ben ik het niet mee eens,kijk maar eens op de knhs kalender,zoveel te starten valt er niet. en je moet het hele land door ,er zijn vaak beperkte startplekken en als er te veel deelname is mag je maar een proef starten,dus anderhalf tot 2 uur reistijd en 5 minuten proefje kachelen...wachten op prijsuitreiking [kan ook wel wat uurtjes duren en dan weer het hele eind naar huis. klinkt als klagen dat is het niet. je moet er wat voor over hebben is meer mijn motto ;) in meerdere opzichten.
Je mag idd nog z-2 combineren met zz-l tot 5 punten om precies te zijn en dan moet je beslissen wat je gaat doen of over op subtop of in z2 blijven. het is toch leuk om het eens te proeven als er s een wedstrijd in je buurt is?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:10

Knollentuin, dit ben ik weer niet met jou eens, er zijn weekenden dat je keuze hebt uit 3 locaties. Dat is natuurlijk niet ieder weekend zo. Maar als ik in de basis elk weekend op concours wil, moet ik ook soms verder reizen. Misschien is het inschrijfgeld lager en het prijzengeld hoger (en dan moet je wel in de prijzen zitten :D ). Dan heb je ook je brandstof en je tijd die er inzitten.

En één proef, ik heb, behalve de winter (wat ook logisch is met één binnenbak en 30 starts soms), altijd 2 proeven kunnen rijden. Kwestie van op tijd inschrijven (weken van te voren). Dus niet twee weken van te voren bedenken of je ergens wilt rijden.

En ik hoef gelukkig niet te leven van mijn prijzengeld, als dat wel zo zou zijn zou ik gauw een andere sport/hobby gaan beoefenen.
Maar dan nog is het prijzengeld sneu. Het zilverwerk van de ZZGP werd destijds altijd bespot (ook door mij ;) ), maar zoals het er nu voorstaat, doe het maar weer terug. Heb je tenminste nog een leuk fotolijstje ipv een tientje wat in de geldpot verdwijnt.

Trouwens, het is 4 winstpunten en dan moet je je keuze maken.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:16

timvael, wat is duur, als je beslag in 8 weken al 100 euro kost en alle verdere kosten :+ . Je kan inderdaad misschien 2 tot 3 keer starten van het startgeld van een subtop wedstrijd, maar wat is je doel? Wat wil je, en jij niet alleen hoor, ? Wil je hogerop (dan is het de investering waard), wil je prijzen sprokkelen (uhm, blijf in de klasse waar je nu in bent, in de Z is veel meer te verdienen).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:22

setteke schreef:
Het zilverwerk van de ZZGP werd destijds altijd bespot (ook door mij ;) ), maar zoals het er nu voorstaat, doe het maar weer terug. Heb je tenminste nog een leuk fotolijstje ipv een tientje wat in de geldpot verdwijnt.

Voor de liefhebber: Ik heb vanalles te koop. Kaarsenstandaard, serviezen, waxinelichthouders, schalen. Bieden via PB. :D

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:00

Wat is subtop en ZZL? :+
Sorrie, ik heb geen verstand van wedstrijden.
Kzal er graag meer van willen snappen.
:Y)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:27

Subtop komt na de Z2, ZZ licht is dan de eerste klasse op nationaal nivo.