wie leest er voor...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

wie leest er voor...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:34

Ik heb nog geen wedstrijdervaring. Is het altijd verplicht iemand bij je te hebben die voorleest, of kun je op wedstrijd ook vragen of iemand anders je proef voorleest ? Mijn vader zou op zich wel meewillen om te helpen, maar die vindt het nix om voor te lezen.... probleempje....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:36

MariekedH schreef:
Ik heb nog geen wedstrijdervaring. Is het altijd verplicht iemand bij je te hebben die voorleest, of kun je op wedstrijd ook vragen of iemand anders je proef voorleest ? Mijn vader zou op zich wel meewillen om te helpen, maar die vindt het nix om voor te lezen.... probleempje....

Je kunt iemand vragen, maar dan moet je wel de mazzel hebben dat je ook iemand vindt die wil/kan voorlezen. Kun je geen vriendin meenemen?

kleinvosje

Re: wie leest er voor...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:42

Je kunt ook de proefven uit je hoofd leren. Het is niet verplicht je voor te laten lezen!
Ik ben jaren alleen op stap gegaan en vond altijd wel iemand die wilde voorlezen, gewoon even vragen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:42

ider willekeurig slachtoffer op het wedstrijdterrein, al wordt dat met Z2 wel lastiger omdat niet iedereen die proeven duft te lezen.
Vaak heeft het secretariaat wel een tip voor je wie er zou kunnen lezen.

De eerste proef leer ik tegenwoordig uit mijn hoofd. Dat ging op 1 x na ook goed en was met rijden wel zo fijn eigenlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:53

Het fijnste is uit je hoofd rijden of toch iemand meenemen. Iemand moeten zoeken levert mij steeds best veel stress en concentratieproblemen op. Aan een vaste lezer raak je ook gewend, daar spreek je dingen mee af.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:57

Mijn vriend leest gelukkig altijd voor. Laatste zag ik op een wedstrijd een briefje hangen bij het secretariaat, 2 euro per proef en dan regelden zij een voorlezer, op zich ook een oplossing als je graag voorgelezen wil worden en niemand kunt vinden.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:14

ik heb helaas nog niet zoveel paardliefhebbende vriendinnen..... En ze moeten dan ook gelijk een paar uur mee willen. Dus ik ga er nog effe over denken...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:18

Er zijn altijd wel mensen bereid je voor te lezen op concour hoor! Zo ben ik ook jarenlang op concour gegaan! En als je echt niemand kan krijgen vlak voor je proef je paps gewoon het boekje in zijn handen drukken ;)

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:22

Jeanine84 schreef:
Er zijn altijd wel mensen bereid je voor te lezen op concour hoor! Zo ben ik ook jarenlang op concour gegaan! En als je echt niemand kan krijgen vlak voor je proef je paps gewoon het boekje in zijn handen drukken ;)

ha ha, dan moet ik wel zorgen dat hij zijn leesbril bij zich heeft :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:30

Heb je niet een vriendin of stalgenootje die wel mee wil op wedstrijden om je voor te lezen? Ik persoonlijk vind het niet zo heel prettig als andere mensen mijn lezer 'lenen', mijn lezer zelf vind het trouwens niet erg :D
Het is bij mijzelf meer het idee dat stel ik moet eerder starten of ik wil nog even iets vragen over hoe ze loopt ik het gewoon fijn vind om standaard iemand erbij te hebben met het inrijden.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:33

Ik heb vaak iemand bij me of er zijn wel bekenden op het wedstrijdterrein aanwezig die wel even willen voorlezen. Ben ook wel eens alleen gegaan en dan is het vaak wel even stressen om te zorgen dat je iemand kunt vinden. Niet zo heel prettig maar het levert eigenlijk nooit echt problemen op. Maar verplicht is het dus niet en anders gewoon gaan oefenen met je paps, wel zo prettig als hij het kan en je ziet het meer hoor :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:33

Op wedstrijd is altijd wel iemand te vinden hoor, maar je moet wel elke keer op zoek naar iemand en dat kan behoorlijk stressvol zijn :P. Tijdens het inrijden wil je toch graag met je paard bezig zijn en niet nog een voorlezer moeten zoeken. Als je niemand in je omgeving hebt die wilt lezen kan je misschien op internet (bokt?) een oproepje plaatsen voor een lezer?

Ik vind het zelf altijd erg leuk om mee te gaan. Ik heb ook een hele tijd voorgelezen voor verschillende combi's. Echt heel leuk (en van B t/m Z1) en ik werd ook weleens gevraagd om even extra te blijven staan. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd even toestemming ging vragen bij 'mijn combi'. Ikzelf vond 1 proefje extra niet zo erg , maar meerdere niet. Ik ga mee met 'mijn combi' en stel dat ze iets wilt vragen/weten/inlopen/uitlopen/wc/drinken (je kan het je zo gek niet bedenken :P).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:39

Pppeet, wat ben jij hebberig zeg ;-)! hihi!

Ik heb er ook geen moeite mee als mijn lezer even een ander helpt, juist omdat ik vaak lezers van anderen geleend heb.

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:16

Het maakt niet uit wie je voorleest.
Je mag iedereen vragen, maar dan moet je wel het geluk hebben dat er iemand is die dat voor je wilt doen...
Dus, ik zou het van de voren regelen als ik jou was, want op zo'n dag is alles toch al hecktisch en dan wil je niet dit er nog bij hebben :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:22

Ik rijd mijn proeven altijd uit mijn hoofd dus scheelt een lezer zoeken, heb er ook geen probleem mee als iemand vraagt of ik bij iemand wil lezen.
In pricipe loopt er op elk concours wel iemand die wil en kan lezen voor jou.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:25

mijn moeder leest altijd voor :P
Maar je kunt hem ook uit je hoofd leren of het aan iemand onbekends vragen :j :

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:14

ik pluk 9 van de 10 keer gewoon iemand van het wedstrijdveld af om mij voor te lezen :+
er staat minimaal 20/50 man aan de kant op zomerconcoursen, meerdendeel staat er toch om iemand voor te lezen.
en vaak zijn ze niet te beroerd om een extra proef voor te lezen gelukkig :)
helaas heeft niet iedereen de luxe dat er veel kennissen/familieleden zijn die steeds mee kunnen, en ben ik dus regelmatig afhankelijk van ( hele lieve :j ) onbekende vrijwilligers

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:54

Ik vind het persoonlijk fijner als er voorgelezen wordt, maar een vriendin van me kent altijd haar proeven uit haar hoofd.
Maar ik ben echt iemand die aan een voorlezer gewend is :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:28

Ik lees ook altijd vanalles voor. Maakt me eigenlijk niet uit welke proef. Alleen hoop ik altijd dat ze niet zo gruwelijk hard gaan in de M2 want dan moet ik zo rap lezen. :+

Tip: laat je vader een voorlezer vragen zodat jij rustig kan losrijden. Voorlezers zijn herkenbaar aan het boekje/tasje wat ze meeslepen. Vaak kan iemand wel een rondje extra lezen. Je vader moet gewoon in de gaten houden wie er op dat moment staan te lezen en iemand aanhouden.

Madeliefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:05

Ik zou gewoon ze proberen uit je hoofd te leren, dat is voor jezelf ook veel fijner. Je rijd de proef dan als ware vanzelf en je kunt helemaal met je paard bezig zijn ;).

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:02

bedankt voor alle tips.. een proef uit mijn hoofd leren zie ik nog niet zo heel erg zitten, ga voor het eerst een wedstrijd rijden dus denk dat ik te hyper ben om alle figuren en volgorde te onthouden ha ha !

Meisiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:05

Ik had de bedoeling om mn proef van buiten te rijden. Maar ik had wat stress... Ennnnnnn toen vergat ik mn proef :-)

Ik vraag nu dus altijd iemand om te lezen
:-)

GRTJS

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:01

mn moeder gaat altijd mee om te lezen, maar ken de proef ook uit mijn hoofd.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:03

mijn vader leest altijd voor. Ik ken de proef wel een beetje maar als ik 4 verschillende proeven moet rijden ga ik dat niet allemaal goed onthouden ;)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:11

Ik heb 2 vriendinnen die mij altijd wel willen voorlezen :P